BBC dokumentaalfilmis esinemise probleemid

BBC dokumentaalfilmis esinemise probleemid

Reedel, 17. septembril 2015

21. augustil avaldas BBC oma veebisaidil loo pealkirjaga: Teise maailmasõja luuraja Suurbritannia Cedric Belfrage oli piinlik taga ajama. Võtsin ühendust artikli autori Gordon Coreraga ja osutasin tüki mitmele ebatäpsusele ning kurtsin moonutatud mulje üle, mille ta oli Teise maailmasõja ajal Briti luureteenistuses töötades jätnud Cedric Belfrage'i rolli kohta.

Artiklis viidatakse kahele ajaloolasele, kes toetavad seisukohta, et Belfrage oli oluline Nõukogude spioon. MI5 ametlik ajaloolane professor Christopher Andrew väidab, et "Nõukogude luure teise maailmasõja keskel asetas ta tegelikult Philby ette - ainult aastaks või kaheks, kuid sellest hoolimata oli see tähtis aasta või kaks". Teine kasutatud ajaloolane oli Svetlana Lokhova, keda artiklis kirjeldatakse kui Vene luure asjatundjat (seda ei toeta veebis tehtud otsing, kuigi tundub, et ta oli Cambridge'i ülikooli üliõpilane, kus Andrew on paljudele õpetanud aastat). Lokhova väidab: "Ma arvan, et ta oli üks tähtsamaid luurajaid, mis Nõukogude Liidul kunagi olnud on". (1)

Mind on Cedric Belfrage huvitanud palju aastaid. Esimest korda puutusin temaga kokku, kui kirjutasin 1930ndatel töötanud ajakirjanikest. Mulle avaldas muljet tema varajane teadlikkus fašismi ohtudest ning olin Ameerika Ühendriikides filmikriitikuna töötades üks Hollywoodi natsivastase liiga asutajaid.

Hiljem, umbes viisteist aastat tagasi, McCarthyismi uurides, sattusin tõsiasjale, et 6. mail 1953 astus ta Ameerika Ühendriikide Ülemkogu (HUAC) ette. Belfrage keeldus Harold H. Velde talle esitatud küsimustele vastamast, sest "ükskõik milliseid vastuseid ma ka ei annaks, kasutatakse mind ja teisi süütuid risti lüüa". Teine HUACi liige Bernard W. Kearney ütles Belfrage'ile: "Võtan ühendust immigratsiooniametitega ja uurin, miks te siiani siin riigis olete. Ma arvan, et olete see tüüp, kes kohe välja saadetakse." (2)

Hiljem samal kuul Belfrage arreteeriti ja viidi Ellise saarele, tol ajal sisserände kinnipidamiskeskusesse. 10. juunil 1953 vabastas ta föderaalringkonna kohtunik Edward Weinfeld. Weinfeldi avalduses väitis ta: "Kui sisserändajad ja teised valitsusametnikud ei pidanud pika seitsme aasta jooksul pärast seda, kui Belfrage'i kohalolek ja tegevus olid riigi heaolu kahjustavad ja ohtu tema julgeolekule, on see raske mõista, kuidas ta on üleöö põhiseadusliku privileegi kinnitamise tõttu muutunud rahva turvalisusele nii ohtlikuks, et nüüd on vaja ta ilma kautsjonita vangi panna. " (3)

Kohtunik Weinfeldi loogika ei tähendanud aga midagi, kui Ameerika rahvuskangelane oli senaator Joseph McCarthy. Lõpuks küüditati Belfrage 15. augustil 1955. "Ameerika pagendas eelmisel nädalal ajalehe toimetaja Cedric Henning Belfrage'i näol ühe oma pühendunuma poja. Guardiani toimetaja sõitis koos oma naisega esmaspäeva, 15. augusti keskpäeval Hollandi-Ameerika liinilaev Nieuw Amsterdam kodumaale Inglismaale 27 aasta eest senaator Joseph McCarthy poolt väljasaatmiskorralduse alusel. "(4) Järgmisel aastal avaldas Belfrage Hirmunud hiiglane: minu lõpetamata afäär Ameerikaga (1956). (5)

Just sel hetkel otsustasin teha online -entsüklopeedia jaoks Cedric Belfrage'i lehe. Tol ajal oli see ainus üksikasjalik ülevaade Belfrage'ist veebis. 2004. aasta juunis aga produtseeris Wikipedia tema kohta lehe. Tol ajal põhines see peamiselt materjalil, mille olin tema kohta kogunud. Aastate jooksul on lehe toimetaja lisanud rohkem üksikasju.

Paar aastat tagasi, kui ma Ian Flemingist kirjutasin, puutusin kokku infoga, et Belfrage töötas koos Teise maailmasõja ajal Briti julgeolekukoordineerimises (BSC) koos James Bondi loojaga. Pärast BSC täiendavate uuringute tegemist lisasin selle tema eluloole.

Eelmisel aastal Ameerikas nõukogude luurajatega tegeledes avastasin, et Cedric Belfrage oli üks 80 inimest, kelle Elizabeth Bentley nimetas 7. novembril 1945. aastal FBI -le antud ülestunnistuses. See viis mind uurima salastatud Venona toimikuid. . See näitas, et ta oli kindlasti nõukogude kätte saladusi edastanud. Kuid nagu ta selgitas oma intervjuus FBI -le aprillis 1947, edastas ta BSC nimel teavet ainult Nõukogude Liidule. Belfrage, nagu mitmed luureohvitserid, töötas sõjas topeltagendina.

Minu käsutuses olnud teabe põhjal oli mulle selge, et seda lugu reklaamib BBC (sama materjali kasutav lugu ilmus ka artiklites Daily Mail ja Financial Times) oli selgelt osa Briti luure desinformatsioonikampaaniast. Mind häiris ka uudis, et Cedric Belfrage'i juhtumist saab raadio dokumentaalfilm, Hollywoodi spioon, mis pidi eetrisse minema 17. septembril.

Saatsin Gordon Corerale meili ja juhtisin tähelepanu tema artiklis ilmnenud vigadele ja moonutustele. Ta vastas kiiresti ja küsis minult, kas ma olen valmis dokumentaalfilmi jaoks intervjuud saama. Ma nõustusin seda tegema ja andsin talle 60 -minutilise intervjuu. Saade oli eetris eile õhtul. Mitmed sõbrad helistasid mulle ja saatsid mulle meili teel sõnumeid, et leidsid, et see on väga tasakaalustatud programm. Olen kindel, et enamikule kuulajatest jäi sama mulje. Pole kahtlust, et dokumentaalfilm oli vähem ilmselgelt kallutatud kui BBC algne artikkel.

Alles need, kes juhtumist palju teavad, oleksid teadlikud sellest, kuidas BBC materjaliga manipuleeris, et jätta mulje, et Belfrage on tõepoolest nõukogude agent. Eriti puudutas see Belfrage'i sugulasi, kes olid programmis osalemisest keeldunud. Raadiodokumentaal algas professor Christopher Andrew ja minu tsitaatidega. See tegi selgeks, et Belfrage'i käitumise osas sõja ajal tekkisid lahkarvamused.

Corera ütles publikule, et professor Andrew oli MI5 ametlik ajaloolane. Oma akadeemiliste volituste rõhutamiseks selgitas saatejuht, kuidas ta intervjueeris Andrew't Cambridge'i ülikoolis. Kusjuures mind kirjeldati kui endist ajalooõpetajat (teisisõnu harrastusajaloolast). Programmi ajal toetasid Andrew'd Svetlana Lokhova (kirjeldatud kui Nõukogude luure ekspert) ja parempoolne Ameerika ajaloolane John Earl Haynes.

Kui Andrewl, Lokhoval ja Haynesil lubati arutada tõendeid, mis viitasid sellele, et Belfrage oli Nõukogude spioon, siis minu panus oli pigem Belfrage'i emotsionaalne kaitse. Ometi kulutasin oma intervjuu ajal palju aega, miks ma usun, et tõendid viitavad sellele, et ta oli Briti luure heaks topeltagent.

Gordon Corera saatis mulle nimekirja küsimustest, mida ta kavatses mulle intervjuus esitada. Seetõttu kirjutasin oma vastused üles ja saatsin talle pärast intervjuud koopia, millele oli täielikult viidatud, et võtta arvesse, kust olin teabe saanud. Näiteks vastuseks küsimusele: "Teie arvamus selle kohta, kas ta (Cedric Belfrage) luuras venelaste eest või võttis nendega ühendust BSC käsul ja miks te seda usute."

Esiteks on oluline kinnitada, et ta edastas nõukogudele teavet. Esimene teave selle kohta, et Cedric Belfrage oli nõukogude spioon, tuli Elizabeth Bentleylt. 7. novembril 1945 andis ta FBI -le 107 -leheküljelise avalduse, milles nimetati üle 80 USA -s töötava Nõukogude spiooni. (6) See hõlmas ka Belfrage'i nime. Ta polnud temaga kunagi kohtunud ja edastas ainult teavet, mille talle andis New Yorgi spiooniringi juht Jacob Golos. Nüüd aga teame, et see, mida ta ütles, oli tõsi. Selle põhjuseks oli asjaolu, et 1950. aastaks suutsid Meredith Gardner ja tema Arlington Hallis töötav meeskond murda koodi, mida kasutasid Ameerikas asuvad Nõukogude luurajad Moskvaga suheldes. FBI oli neid kaableid kogunud alates 1930. aastatest. 1950. aastaks oli neil üle 200 000 Nõukogude luurekaabli (Venona) (7)

Nüüd suutsid nad mõnda neist kaablitest lugeda. Belfrage'i koodnimi oli MOLLY. Ta oli tuntud ka kui UCN/9. Näiteks üks kaabel, mis oli dateeritud 19. mail 1943. aastal, teatas, et Belfrage oli neile teatanud, et "teise rinde avamise Euroopas" on "kasvav liikumine". (8) Selle teabe avaliku arvamuse kohta teise rinde soovist oli saanud Briti julgeoleku koordineerimise agent David Ogilvy, kes töötas publiku uurimisinstituudis, mille asutasid George H. Gallup ja Hadley Cantril. BSC ametliku ajaloo kohaselt suutis Ogilvy alates 1941. aastast „tagada USA avaliku arvamuse kohta pideva luurevoo, kuna tal oli juurdepääs mitte ainult Gallupi ja Cantrili saadetud küsimustikele ning pakutud soovitustele. viimase poolt Valgele Majale ", aga ka" sisearuannetele, mille on koostanud sõjainfo büroo küsitlusdivisjon ja USA armee arvamusuuringute osakond ". (9)

On mitmeid tõendeid, mis viitavad sellele, et ta töötas nõukogudele teavet edastades BSC -s.

Punkt 1Elizabeth Bentley märgib oma avalduses FBI -le, et Jacob Golos oli Belfrage'i suhtes alati kahtlustav. "Belfrage oli äärmiselt veider tegelane ja temaga oli üsna raske toime tulla. Kuigi ta oli asjale kirglikult pühendunud, pidas ta end siiski patriootlikuks brittiks ja seega ei anna ta meile teavet, mis näitaks Inglismaa vigu või kalduks teda naerma -varu. " (10)

Punkt 2: Ka nõukogude võimul oli kahtlusi Belfrage'i suhtes. On selge, et ta ei olnud nõukogudele BSC olemasolust rääkinud. 1943. aasta juunis paluti selle organisatsiooni olemasolu uurida New Yorgi nõukogude aseesimehel Pavel Klarinil ja NKVD kõrgemal ohvitseril. 21. juunil vastas ta: "Organisatsioon" Briti julgeolekukoordineerimine "pole meile teada. Oleme astunud samme, et teada saada, mis see on. Tulemusest teatame lähipäevil." (11)

Järgmisel kuul saatis Vassili Zarubin kaabli NKVD peakorterisse Moskvasse. Ta väitis, et teine ​​nõukogude agent HAVRE (selle agendi tegelikku isikut pole kunagi avastatud) oli teatanud, et Belfrage ei andnud Jacob Golosele BSC kohta üksikasju. See näitas nõukogude võimule, et ta töötab topeltagendina. (12) Golos katkestas nüüd kontakti Belfrage'iga.

Punkt 3: Kõige tähtsam on pihtimus, mille Belfrage tegi FBI -le aprillis 1947. Kõik teised nõukogude luurajad, kelle Elizabeth Bentley nimetas, keeldusid ülestunnistusi tegemast. Seda tehes järgisid nad nõukogude käitlejate juhiseid. Kim Philby oli rääkinud nõukogudele Bentley FBI intervjuust kaks nädalat pärast selle toimumist. (13)

Luurajatele öeldi, et neid ei saa Bentley ütlustega süüdi mõista ja FBI vajab süüdimõistva kohtuotsuse saamiseks ülestunnistust. Nõukogude võimul oli õigus ja ühtegi Bentley nimetatud 80 ameeriklasest ei süüdistatud kunagi nuhkimises. Kui Belfrage oleks olnud Nõukogude spioon, mitte topeltagent, poleks ta kunagi tunnistanud.

Belfrage tunnistas, et kohtus 1942. aastal USA Kommunistliku Partei juhtfiguuri Earl Browderiga. Seejärel tutvustati teda Jacob Golosele. Järgmisel aastal kohtus ta Victor Jerome'iga kaheksa või üheksa korda. Belfrage ütles, et kohtus Jerome'iga "eesmärgiga teada saada, mida ma kommunistidest ja Venemaa poliitikast teha saan". Belfrage teatas, et selleks, et ärgitada Jerome'i talle teavet andma: "Ma andsin talle teavet Scotland Yardi vaatluste kohta ja ka mõned dokumendid Prantsusmaa Vichy valitsuse kohta, mis olid päritolu osas väga konfidentsiaalsed, kuid mis sisaldas väärtuslikku teavet. "

Autorid Harvey Klehr ja John Earl Haynes Venona: Nõukogude spionaaži dekodeerimine Ameerikas on väitnud: "Belfrage ei teadnud seda, kuid tema avaldus Jerome'ile Scotland Yardi järelevalve kohta materjali andmise kohta langes kokku Bentley väitega, et Belfrage'i üle antud dokumentide hulgas oli Briti turvateenistuse käsiraamat, mis käsitleb protseduuride ja tehnikate nõuetekohast toimimist. agendid ... Venona kaablid kinnitavad ka Bentley lugu, et Golos jagas Browrage'iga Belfrage'i teavet. " (14)

Punkt 4: Sõja lõppedes viidi BSC toimikud Kanadasse X laagrisse. William Stephenson soovis saada agentuuri tegevuse kohta mõningaid andmeid: "Andmete esitamiseks, mis oleksid kättesaadavad, kui tulevikus peaks tekkima vajadus salajase tegevuse ja turvameetmete järele." Ta värbas raamatu kirjutamiseks Roald Dahli, H. Montgomery Hyde'i, Giles Playfairi, Gilbert Highetit ja Tom Hilli. Raamatust trükiti vaid paarkümmend eksemplari. Kümme läks Montreali seifi ja kümme läks Stephensoni levitamiseks. Seejärel hävitasid toimikud Tom Hill ja tema naine. (15)

Raamat, Briti julgeoleku koordineerimine: Briti luure salajane ajalugu Ameerikas, 1940-45See avaldati 1998. aastal. See sisaldas mitmeid dokumente, mis laagris X hävitati. See hõlmas kaablit William Stephensonilt SISi juhile, mis viitab sellele, et BSC agendid töötasid sõja ajal koos FBI -ga kommunistlike õõnestustegelastega tegelemisel "Olen Hooveriga isiklikult kokku leppinud usaldusväärse esindaja nimetamise meiega sidemeks ainult kommunistlikus tegevuses." (16)

Raamat sisaldab ka teavet, mis võib olla seotud Cedric Belfrage'i juhtumiga: "... BSC -l oli FBI abistamisel topeltagentide kaudu vaenlase aktiivne petmine." Autorid väidavad, et FBI -l oli esialgseid probleeme topeltagentide kasutamisega: „Paljud FBI probleemid topeltagentidega tulenesid sellest, et nad ei mõistnud Euroopa meelt ja väljavaateid ning võimetust panna ametisse topeltagendiga ametnikke. taustaga, mis võidab tõenäoliselt tema sõpruse ja kaastunde. ”

Samuti püütakse raamatus selgitada, miks tuli BSC topeltagentidele anda tõeline luure, et nad teise riiki edasi läheksid: „Lõpuks ei saa topeltagente kasutada vaenlase petmiseks, kui neile ei anta aeg -ajalt tõelist ja kasulikku luurematerjali. mida neil on lubatud edastada, sest vastasel juhul mõistab vaenlane, et nende teabel pole väärtust, ja heidab nad peagi minema. ” (17)

Dokumentaalfilm ei sisaldanud seda teavet. See häiris eriti Belfrage'i perekonda, kuna olin neile juba oma ärakirja koopia saatnud. Nad olid keeldunud osalemast, kuna ei usaldanud BBC -d materjali õiglast kasutamist: "Ettekanne oli ootuspäraselt kallutatud pealkirjaga" Vene spioon ", mõned Nicki sõnad jäeti välja, et toetada seisukohta, et" topeltagent " "teooria oli võimalus, mõned teie olulised argumendid lihtsalt ei jõudnud eetrisse.

Nad märkisid, et BBC säilitas pealkirja, Hollywoodi spioon, mis viitas sellele, et nad olid juba otsustanud MI5 väidete osas. Kuigi nad alustasid dokumentaalfilmi kahe erineva vaatenurgaga, näitab küsimärgi puudumine pealkirjas, et Gordon Corera oli juba otsustanud, et on süüdi. Pealkiri ise on naeruväärne. Belfrage elas juba aastaid BSC -sse tööle asudes New Yorgis. Mil moel oli ta Hollywoodi spioon?

Eriti ärritas Belfrage'i perekonda dokumentaalfilmi lõpp. Professor Christopher Andrew sai "viimase sõna öelda, et ta leidis, et" õigustamatud "CB -d on" edastanud teavet "riigile, mis arendas välja" maailma ajaloo suurima gulagi "... Kuid see, kes uuris hiljuti avatud Venona arhiivi, ei suutnud leida konkreetseid tõendeid selle kohta, et CB töötas Vene luurajana, Stalini gulagil oli meie teemaga vähe pistmist ei toeta teooriat, mida see pidi propageerima. " (18)

1977. aastal antud intervjuus selgitas Belfrage, et Cambridge'i ülikoolis olles ei tundnud ta poliitika vastu huvi. See muutus, kui ta elas Hollywoodis. Suure depressiooni ajal oli ta tunnistajaks suurele ebavõrdsusele. Nagu paljud tollased intelligentsed inimesed, veendus ta, et kapitalism on läbi kukkunud. Ta ütleb intervjuus, et ta "ei suutnud kõhtuda ebavõrdsusega", mida ta nägi, ja seetõttu sai temast sotsialist ja antifašistlik aktivist. Nagu ta tunnistas, et see otsus "alustas mind hävinguteel". (19)

Kui Cedric Belfrage poleks kaotanud usku kapitalismi, jääks ta ilmselt kõige paremini meelde tajuva filmikriitika poolest. Näiteks Belfrage edendas Orson Wellesi varajast tööd. Autorite sõnul Radikaalne Hollywood (2002), valis ta Kodanik Kane "kui ülim näide sellest, mida radikaalsed uuendajad saaksid Hollywoodis teha, tõestus, mis näitas teed edasi." Belfrage väitis, et film oli "nii sügavalt liigutav kogemus, kui ainult see erakordne ja seni uurimata helikino meedia saab endale lubada". Belfrage oletas, et progressiivsed tegelased Hollywoodis "lootsid ja püüdsid sellist võimalust ... aga alati jääb filmimüüjal, kes produtsendi kaudu räägib, viimane sõna". (20)

Selle asemel, et saada oluliseks filmikriitikuks, kaotasid vasakpoolsed filmiarvustused ta töö Daily Express. Pärast sõda kanti Belfrage McCarthyismi tõttu musta nimekirja. Ta küüditati tagasi Inglismaale, kus tema kui sotsialistliku kapitalismi kriitiku maine tähendas, et kodumaal polnud palju tööd.

1960. aastal sõitis Cedric Belfrage Kuubale, kus teatas Fidel Castro uuest valitsusest. (21) Pärast mõnda aega selles piirkonnas veetmist avaldas ta Mees ukse ees relvaga: kaasaegne areng Ladina -Ameerikas (1963), kus ta arutas tulevaste revolutsioonide võimalikkust piirkonnas. Belfrage väitis, et Castro oli "teinud tõsiseid otsustusvigu", kuid "ankurdas end miljonite südamete taha väljaspool Kuubat Ladina -Ameerika tumedamatesse piiridesse" ja seadis end CIA mõrvaprogrammi peamiseks sihtmärgiks. (22)

1980ndate lõpus Sunday Times süüdistas Belfrage'i nõukogude spioonina. Ajaleht arvas, et ta on surnud ja seetõttu arvasid nad, et pääsevad sellest. Belfrage elas tegelikult Mehhikos ja suutis nad edukalt kohtusse kaevata. Nagu ma oma intervjuus Gordon Corerale ütlesin, et kui Belfrage oleks elus, poleks te seda dokumentaalfilmi kunagi teinud. Kurb on olukord, et BBC kasutab nüüd parempoolse meedia meetodeid, et määrida sotsialiste, kes võitlesid vapralt fašismi vastu, enne kui see oli vastuvõetav.

(1) Gordon Corera, Teise maailmasõja spioon Cedric Belfrage Suurbritannia oli piinlik jätkama (21. august 2015)

(2) Bernard W. Kearney, kommentaar parlamendi ameerika tegevuste komitees (6. mai 1953)

(3) Edward Weinfeld, avaldus (10. juuni 1953)

(4) John T. McManus, Rahvuskaitsja (22. august 1955)

(5) Glenn Fowler, The New York Times (22. juuni 1990)

(6) Kathryn S. Olmsted, Punane spioonikuninganna (2002) lk 100

(7) Robert J. Lamphere, FBI-KGB sõda (1986), lk 82

(8) Vassili Zarubin, kaabel NKVD peakorterisse Moskvas (19. mai 1943)

(9) Jennet Conant, Ebaregulaarid: Roald Dahl ja Briti spiooniring sõjaaja Washingtonis (2008) lk 200

(10) Elizabeth Bentley, FBI intervjuu (8. november 1945)

(11) Pavel Klarin, kaabel NKVD peakorterisse Moskvas (21. juuni 1943)

(12) Vassili Zarubin, kaabel NKVD peakorterisse Moskvas (22. juuni 1943)

(13) Silvermaster FBI toimik 65-56402-8

(14) Harvey Klehr ja John Earl Haynes, Venona: Nõukogude spionaaži dekodeerimine Ameerikas (2000) lk 110-111

(15) Nigel West, Briti julgeoleku koordineerimine: Briti luure salajane ajalugu Ameerikas, 1940-45 (1998) lk xi-xii

(16) William Stephenson, kaabel SISi juhi juurde (9. november 1942)

(17) Roald Dahl, H. Montgomery Hyde, Giles Playfair, Gilbert Highet ja Tom Hill, Briti julgeoleku koordineerimine: Briti luure salajane ajalugu Ameerikas, 1940-45 (1998), lk 385-387

(18) Cedric Belfrage'i pereliige saatis John Simkinile e -kirja.

(19) Hollywoodi spioon (17. september 2015)

(20) Paul Buhle ja Dave Wagner, Radikaalne Hollywood (2002) lk 281

(21) Glenn Fowler, The New York Times (22. juuni 1990)

(22) Cedric Belfrage ja James Aronson, Midagi valvata (1978), lk 230

Anne Boleyn ajaloo klassis (29. august 2015)

Miks BBC ja Daily Mail tegid valeloo fašismivastase võitleja Cedric Belfrage kohta (22. august 2015)

Naised ja poliitika Henry VIII valitsemisajal (14. juuli 2015)

Karskuspoliitika (16. juuni 2015)

Kas mõrvati Henry VIII vallaspoeg Henry FitzRoy? (31. mai 2015)

Daily Maili pikaajaline tööinimeste huvide vastu kampaaniate ajalugu (7. mai 2015)

Nigel Farage oleks riputatud, joonistatud ja neljaks jaotatud, kui ta elaks Henry VIII valitsemisajal (5. mai 2015)

Kas Henry VIII ajal oli sotsiaalne liikuvus suurem kui David Cameroni ajal? (29. aprill 2015)

Miks on oluline ajaloo klassiruumis uurida Margaret Cheyney elu ja surma (15. aprill 2015)

Kas Sir Thomas More on ajaloo kümne halvima briti seas? (6. märts 2015)

Kas Henry VIII oli sama halb kui Adolf Hitler ja Joseph Stalin? (12. veebruar 2015)

Sõnavabaduse ajalugu (13. jaanuar 2015)

Jõulurahu jalgpallimäng 1914. aastal (24. detsember 2014)

Ajalooliste faktide anglotsentriline ja seksistlik eksitus aastal Jäljendamismäng (2. detsember 2014)

James Jesus Angletoni salajased toimikud (12. november 2014)

Ben Bradlee ja Mary Pinchot Meyeri surm (29. oktoober 2014)

Juri Nosenko ja Warreni aruanne (15. oktoober 2014)

KGB ja Martin Luther King (2. oktoober 2014)

Tomás Harrise surm (24. september 2014)

Simulatsioonid klassiruumis (1. september 2014)

KGB ja JFK mõrv (21. august 2014)

West Ham United ja Esimene maailmasõda (4. august 2014)

Esimene maailmasõda ja sõjapropaganda büroo (28. juuli 2014)

Tõlgendused ajaloos (8. juuli 2014)

FBI ei raaminud Alger Hissi (17. juuni 2014)

Google, Bing ja operatsioon Mockingbird: 2. osa (14. juuni 2014)

Google, Bing ja operatsioon Mockingbird: CIA ja otsingumootori tulemused (10. juuni 2014)

Õpilane kui õpetaja (7. juuni 2014)

Kas Vikipeedia on poliitiliste äärmuslaste kontrolli all? (23. mai 2014)

Miks MI5 ei tahtnud, et te teaksite Ernest Holloway Oldhamist (6. mai 2014)

Lev Sedovi imelik surm (16. aprill 2014)

Miks me ei saa kunagi teada, kes tappis John F. Kennedy (27. märts 2014)

KGB kavatses peigmehe Michael Straighti saada USA presidendiks (20. märts 2014)

Liitlaste plaan Lenini tapmiseks (7. märts 2014)

Kas Rasputini mõrvas MI6? (24. veebruar 2014)

Winston Churchill ja keemiarelvad (11. veebruar 2014)

Pete Seeger ja meedia (1. veebruar 2014)

Kas ajalooõpetajad peaksid kasutama Blackadder klassis? (15. jaanuar 2014)

Miks mõrvasid luureteenistused dr Stephen Wardi? (8. jaanuar 2014)

Solomon Northup ja 12 aastat orja (4. jaanuar 2014)

Auschwitzi ingel (6. detsember 2013)

John F. Kennedy surm (23. november 2013)

Adolf Hitler ja naised (22. november 2013)

Uued tõendid Geli Raubali juhtumis (10. november 2013)

Mõrvajuhtumid klassiruumis (6. november 2013)

Major Truman Smith ja Adolf Hitleri rahastamine (4. november 2013)

Unity Mitford ja Adolf Hitler (30. oktoober 2013)

Claud Cockburn ja tema võitlus rahustamise vastu (26. oktoober 2013)

William Wisemani kummaline juhtum (21. oktoober 2013)

Robert Vansittarti spioonivõrgustik (17. oktoober 2013)

Briti ajaleht Reporting of Meelelahutus ja Natsi -Saksamaa (14. oktoober 2013)

Paul Dacre, The Daily Mail ja fašism (12. oktoober 2013)

Wallis Simpson ja natsi -Saksamaa (11. oktoober 2013)

MI5 tegevus (9. oktoober 2013)

Õige klubi ja teine ​​maailmasõda (6. oktoober 2013)

Mida tegi Paul Dacre isa sõjas? (4. oktoober 2013)

Ralph Miliband ja Lord Rothermere (2. oktoober 2013)


Kümme "Must Watch" musta ajaloo dokumentaalfilmi

Ameerika kogemus | Vabaduse ratturid

Dokumentaalfilmid võivad avada aknaid meie minevikku. Andekate filmitegijate läätse kaudu saame ajaloo ikoonilisi hetki uuesti elada, näiteks 1963. aasta märtsis Washingtonis, või ronida Greyhoundi bussi pardale, et liituda Vabadussõitjatega nende teekonnal läbi Lõuna-Jim Crow. Dokumentaalfilmid pakuvad rikkalikku ülevaadet meie ühiskonnast ja kultuurist, ühendavad meid mõne meie uhkeima ja häbiväärseima hetkega Ameerika ajaloos ning tuletavad meile meelde, kui kaugele oleme jõudnud. Järgnevalt on loetelu võimsatest dokumentaalfilmidest, mis uurivad mustanahalist ajalugu ja kultuuri Ameerikas.


David Attenborough

Meie toimetajad vaatavad teie esitatud teabe üle ja otsustavad, kas artiklit muuta.

David Attenborough, täielikult Sir David Frederick Attenborough, (sündinud 8. mail 1926, London, Inglismaa), inglise ringhäälinguorganisatsioon, kirjanik ja loodusteadlane, kes on tuntud oma uuenduslike harivate telesaadete, eriti üheksaosalise Life-sarja poolest.

Kes on David Attenborough?

David Attenborough on inglise ringhäälinguorganisatsioon, kirjanik ja loodusteadlane, kes oli tuntud oma uuenduslike harivate telesaadete, eriti üheksaosalise Life-sarja poolest.

Kust sai David Attenborough hariduse?

David Attenborough õppis Cambridge'i Clare'i kolledžis, lõpetades selle magistrikraadiga 1947. aastal. Seejärel alustas ta tööd hariduskirjastuses 1949. aastal. 1952. aastal lõpetas ta Briti ringhäälinguorganisatsiooni (BBC) koolitusprogrammi ja temast sai televisiooni produtsent. BBC.

Millal David Attenborough sündis?

David Attenborough sündis 8. mail 1926 Londonis. Ta kasvas üles Inglismaal Leicesteris, kus tema isa oli kohaliku ülikooli direktor.

Kuidas on David Attenborough seotud Richard Attenborough'ga?

Richard Attenborough oli David Attenborough vanem vend. Richard oli näitleja, režissöör ja produtsent, kes oli tuntud oma dünaamilise kohaloleku ekraanil, kaameratöö ja heategevuspüüdluste poolest.

Attenborough kasvas üles Inglismaal Leicesteris, kus tema isa oli kohaliku ülikooli direktor, tema vanem vend Richard Attenborough sai hiljem edukaks näitlejaks ja filmiprodutsendiks. Davidil tekkis varakult suur huvi loodusloo vastu. Ta sai hariduse Cambridge'i Clare'i kolledžis (M.A., 1947) ja alustas tööd hariduskirjastuses 1949. 1952. aastal lõpetas ta Briti ringhäälinguorganisatsiooni (BBC) koolitusprogrammi ja sai BBC teleprodutsendiks. Koos roomajate kuraatori Jack Lesteriga algatas ta 1954. aastal telesarja Loomaaia Quest, kus elusloomi filmiti looduses ja loomaaedades. See saade osutus tohutult populaarseks ja laiendas BBC pakutava haridusprogrammi ulatust.

Aastal 1965 sai Attenborough BBC uue teise telekanali BBC-2 kontrolleriks. Selles ametis aitas ta käivitada dramaatilise lavastuse Forsyte saaga ja sellised olulised kultuuri-haridussarjad nagu Jacob Bronowski oma Inimese tõus ja Kenneth Clarki oma Tsivilisatsioon. Ta oli eetris ka komöödiasarja Monty Pythoni lendav tsirkus.

Attenborough oli aastatel 1968–1972 BBC telesaadete direktor, kuid loobus vabakutseliste telesarjade kirjutamise ja tootmise ametist. Hiljem kirjutas ta (ja jutustas) järjest auhinnatud telesaateid antropoloogiast ja loodusloost, eriti sarjast Life: Elu Maal (1979), Elav planeet (1984), Elu katsumused (1990), Elu sügavkülmas (1993), Taimede eraelu (1995), Lindude elu (1998), Imetajate elu (2002–03), Elu alusmetsas (2005) ja Elu külmavereliselt (2008). Kaasas ka tema teised telekapitalid Sinine planeet (2001), maailma ookeanide uurimine ja Planeedi seisund (2000) ja Kas me muudame planeeti Maa? (2006), mis mõlemad käsitlesid suuresti selliseid keskkonnaprobleeme nagu globaalne soojenemine. Ta jutustas, aga ei kirjutanud Sinine planeet II (2017) sai Attenborough oma jutustamise eest Emmy auhinna.

Hiljem jutustas Attenborough Meie planeet, kaheksaosaline sari, mis debüteeris Netflixis 2019. aastal. Sel aastal edastas BBC ka tema dokumentaalfilmi Kliimamuutus - faktid, milles ta hoiatas, et tegevusetus võib viia „meie ühiskondade kokkuvarisemiseni”. David Attenborough: elu meie planeedil (2020) kirjeldati tema "tunnistaja ütlustena".

Attenborough kirjutas arvukalt raamatuid, millest mitmed olid tema telesarjade kaaslased. Elu eetris: ringhäälinguorganisatsiooni mälestused (2002), Noore loodusteadlase seiklused: loomaaiaretked (2017) ja Teekonnad maailma teise otsa: noore loodusteadlase edasised seiklused (2018) kuuluvad tema autobiograafiate hulka. Attenborough pälvis mitmeid teisi autasusid, sealhulgas mitmeid BAFTA auhindu ja Peabody auhinda (2014). Ta rüütliks löödi 1985. aastal.

Encyclopaedia Britannica toimetajad Seda artiklit parandas ja uuendas hiljuti paranduste juht Amy Tikkanen.


Sisu

Kontseptsiooni redigeerimine

Enne kanalit 4 ja S4C oli Suurbritannial kolm maapealset televisiooniteenust: BBC1, BBC2 ja ITV. Ringhäälinguseadus 1980 alustas neljanda kanali 4 lisamise protsessi koos Walesi kolleegiga ametlikult 1982. aasta parlamendi seadusega. Pärast mõne kuu pikkuseid testsaateid alustas see plaanilist edastamist 2. novembril 1982.

Mõiste Ühendkuningriigi teisest kommertsringhäälinguorganisatsioonist oli olemas juba alates ITV loomisest 1954. aastal ja selle hilisemast käivitamisest 1955. aastal oli "ITV2" idee kaua oodatud ja tungiv. Tõepoolest, kogu 1970ndatel ja 1980ndate alguses müüdud teleritel oli varunupp, millel oli silt "ITV/IBA 2". Kogu ITV ajaloo vältel ja kuni Channel 4 viimaks reaalsuseks sai, käis GPO, valitsuse, ITV -ettevõtete ja teiste huvitatud poolte vahel pidev dialoog selle üle, millisel kujul selline kommertsringhäälingu laienemine toimuks. Tõenäoliselt avaldas poliitika suurimat mõju, mis viis peaaegu kolm aastakümmet viivituseni, enne kui teine ​​kommertskanal reaalsuseks sai. [4]

Kanali "hilise saabumise" üks selge eelis oli see, et selle sageduse eraldamine iga saatja jaoks oli korraldatud juba 1960ndate alguses, kui ITV2 käivitamist oodati väga. [4] See tõi kaasa väga hea levi kogu riigis ja vähesed probleemid Ühendkuningriigis asuvate ülekannete segamisel, mis on terav vastand probleemidele, mis on seotud Channel 5 käivitamisega peaaegu 15 aastat hiljem. [5] "ITV2" ei tohi segi ajada 1998. aastal käivitatud ITV digitaaltelevisiooni kanaliga.

Wales Muuda

Neljanda teenuse kaalumise ajal tegi Walesis liikumine lobitööd selleks, et luua spetsiaalne teenus, mis eetrisse kutsuks kõmri keelsed programmid, seejärel teenindati neid ainult BBC Walesi ja HTV tipphetkedel. Plaid Cymru endine president Gwynfor Evans võttis kampaaniat nii tõsiselt, et ähvardas valitsust näljastreigiga, kui plaanidest kinni ei peeta. [6]

Tulemuseks oli see, et Channel 4, mida näeb ülejäänud Ühendkuningriik, asendab Walesis Sianel Pedwar Cymru (S4C) ("Channel Four Wales"). Spetsiaalselt loodud asutuse juhitud S4C eetristab kõmri keeles saateid, mille on teinud HTV, BBC ja sõltumatud ettevõtted. Esialgu piiratud sagedusruum tähendas seda, et kanalit 4 ei saanud koos S4C -ga edastada, kuigi mõnda Channel 4 saadet edastati kõmri variandis vähem populaarsetel aegadel, see tava jätkus kuni S4C analoogülekannete sulgemiseni 2010. aastal, mil S4C -st sai täielikult kõmri kanal. Selle Walesis asuva Wenvoe saatjate rühma üleminekuga 31. märtsil 2010 maapealsele digitaalsele ringhäälingule muutus Channel 4 esmakordselt Ühendkuningriiki hõlmavaks telekanaliks.

Sellest ajast alates on vedu digitaalse kaabli, satelliidi ja maapealse digitaaltelevisiooni kaudu viinud Channel 4 kõmri kodudesse, kus see on nüüd universaalselt saadaval.

Käivitamine ja IBA juhtimine Redigeeri

Kanal 4 avapäeval teisipäeval, 2. novembril 1982 kuulis esimene hääl järjepidevuse teadustajat Paul Coiat, kes ütles:

Tere päevast. Rõõm on teile öelda, tere tulemast neljasesse kanalisse. [7]

Pärast seda teadet suundus kanal oma programmidest klippide montaažile, mis oli seatud jaama allkirjaloole "Dourscore", mille on kirjutanud David Dundas, ja mis oleks aluseks jaama esimese kümnendi kõlinatele. Esimene saade, mis kanalis eetrisse jõudis, oli teeaja mängude saade Loendur, kell 16:45, produtsent Yorkshire Television. Esimene inimene, keda Channel 4 -s nägi, oli Richard Whiteley, teine ​​oli Ted Moult. Kanali esimene naine, vastupidiselt levinud arvamusele, polnud Whiteley oma Loendur kaasvõõrustaja Carol Vorderman, kuid leksikograafi identifitseeriti ainult Maryna. Whiteley avas saate sõnadega:

Kui loendamine täiesti uuele kanalile lõpeb, algab täiesti uus loendamine. [7]

Kanal 4 edastas oma esimesel päeval ka seebiooperit Brookside, mis jooksis sageli vastuolulisteks peetud lugusid, kestis see kuni 2003.

Kanal 4 võttis oma käivitamisel endale kohustuse pakkuda olemasolevatele kanalitele alternatiivi - tegevuskava, mis on osaliselt sätestatud tema pädevuses, mis nõudis vähemusrühmadele programmeerimist.

Koos oma ülesannetega võeti kanal sel perioodil hästi vastu nii vähemusrühmade kui ka kunsti- ja kultuurimaailma poolt, eriti asutajajuhi Jeremy Isaacsi ajal, kus kanal saavutas kaasaegse kunsti programmide maine. Kanal 4 tellis Robert Ashley murrangulise teleooperi Täiuslik elu, [8] mille esilinastus toimus 1984. aastal mitme episoodi jooksul. Kanal ei saanud aga suurel osal sellest perioodist massipublikut, kuid nagu võiks eeldada vähemusrahvusele keskenduva jaama puhul.

Kanal 4 alustas ka sõltumatute filmide, näiteks kaupmehe Elevandiluu dokudraama rahastamist Bombay kurtisaanid, selle aja jooksul.

1992. aastal seisis Channel 4 ees ka esimene laimujuhtum, mille esitas Lõuna -Aafrika ajakirjanik Jani Allan, kes vaidles vastu tema esindamisele Nick Broomfieldi dokumentaalfilmis Juht, tema juht ja autojuhi naine. [9]

1993. aasta septembris edastas kanal otse televiisorist pärit dokumentaalfilmi Kodanik Kane’ist kaugemale, milles ta näitas televisioonivõrgu Rede Globo valitsevat seisundit ja arutas selle mõju, võimu ja poliitilisi sidemeid Brasiilias.

Nelja kanali televisioonikorporatsioon Redigeeri

Pärast seda, kui jaama juhtimine läks 1993. aastal Channel Four Television Companylt Channel Four Television Corporationile, toimus ringhäälingustiili muutus. Selle asemel, et sihtida ühiskonna äärealadele, hakkas see keskenduma peavoolu servadele ja massituru enda keskpunktile. [10] [11] See hakkas vaatamise tippajal näitama paljusid USA saateid, palju rohkem kui varem. See andis selliseid saateid nagu Sõbrad ja ER nende Ühendkuningriigi esilinastused.

2000. aastate alguses hakkas Channel 4 edastama selliseid reaalsusformaate nagu Suur Vend ja sai õiguse edastada massiliselt kaebatavaid spordiüritusi, nagu kriket ja hobuste võidusõit. See uus suund suurendas reitinguid ja tulusid.

Lisaks käivitas ettevõte oma uue 4Venturesi filiaali kaudu mitmeid uusi telekanaleid, sealhulgas Film4, At the Races, E4 ja More4.

Osaliselt vastuseks oma uuele "populistlikule" suunale suunati 2003. aasta kommunikatsiooniseadus kanalit demonstreerima innovatsiooni, eksperimenteerimist ja loovust, meeldima kultuuriliselt mitmekesise ühiskonna maitsele ja huvidele ning lisama haridusliku iseloomuga programme, millel on eripära iseloom. [12]

31. detsembril 2004 käivitas Channel 4 uue ilme ja uued tunnused, milles logo on maskeeritud erinevateks objektideks ja 4 on näha nurga all.

Freeview asutaja Andy Duncani juhtimisel muutus 2005. aastal Channel 4 digikanalite suund. Kanal 4 tegi E4 eetrisse maapealse digitaaltelevisiooni eetrisse ja käivitas uue tasuta eetrisse viidud digikanali nimega More4. Oktoobriks oli kanal 4 liitunud Freeview konsortsiumiga. [13] 2006. aasta juuliks oli Film4 samuti muutunud vabalevis ja taasalustanud maapealse digitaalse edastamise. [14]

Raadioringhäälingusse suundudes ostis Channel 4 2005. aastal 51% nüüdseks lõppenud raadiojaama Oneword aktsiatest, kusjuures UBC Media hoidis allesjäänud aktsiaid. Uued programmid, näiteks iganädalane, pool tundi Hommikune aruanne uudistesaade oli osa jaama jaoks ette nähtud uuest kanalist Channel 4 koos nimega 4Radio. 2009. aasta alguse seisuga jäi aga Channel 4 edasine osalemine raadios ebakindlaks.

2. novembril 2007 tähistas jaam oma 25. sünnipäeva. See näitas filmi esimest osa Loendur, aastapäev Loendur eriväljaanne, samuti eriväljaanne Suure rasva viktoriin ja kasutades originaalset mitmevärvilist 1982–1996, blokeerib esitlusel logo ja identifikaatorid, kasutades kogu päeva jooksul Fourscore'i häält.

2009. aasta novembris alustas Channel 4 3D -televisiooni nädalat, mis edastas igal õhtul valitud saateid stereoskoopilise ColorCode 3D -tehnoloogia abil. Kaasasolevad 3D -prillid jagati Sainsbury supermarketite kaudu. [15]

29. septembril 2015 uuendas Channel 4 oma esitlust viiendat korda, kuna uus kaubamärk vähendas enamiku eetris kasutatavate logode arvu "4", eelistades logo kujundite kasutamist erinevates vormides. Jonathan Glazer filmis neli uut identi, millel olid kujundid erinevates reaalmaailma stseenides, mis kujutasid kujundite "avastamist" ja "päritolu". Täislogot kasutati aeg-ajalt, kuid peamiselt väljaspool turundust. Kanal 4 tellis ka kaks uut korporatiivset kirjatüüpi "Chadwick" ja "Horseferry" (Chadwicki variatsioon, mille kirjavormidesse on lisatud ülalnimetatud kujundid) kasutamiseks reklaammaterjalides ja eetris. [16] [17]

31. oktoobril 2017 tutvustas Channel 4 uut teemat jätkavat identide sarja, mis seekord kujutab logo kujundeid, mis on moodustanud antropomorfse "hiiglasliku" tegelase. [18]

Hiljutine ajalugu Muuda

Enne digitaalset üleminekut tekitas Channel 4 muret selle üle, kuidas ta saaks hiljem rahastada oma avaliku teenindamise kohustusi. 2006. aasta aprillis teatati, et Channel 4 digitaalse ülemineku kulud makstakse litsentsitasudest. [19]

28. märtsil 2007 teatas Channel 4 plaanist käivitada Briti meediaettevõttega EMAP ühisettevõttena muusikakanal "4Music", mis hõlmaks ka vedu Freeview platvormil. 15. augustil 2008 käivitati 4Music kogu Ühendkuningriigis. [20] Kanal 4 teatas huvist käivitada Freeview's Film4 kõrglahutusega versioon, mis langeb kokku Channel 4 HD turuletulekuga, [21] [22] Neljas HD-pesa anti aga hoopis kanalile 5. [23] Kanal 4 on sellest ajast alates omandanud 50% osaluse EMAPi teleäris 28 miljoni naela eest. [24]

Kanal 4 kaalus erastamist Margaret Thatcheri, John Majori ja Tony Blairi valitsused. [25] Alates 2016. aastast [värskendus] vaatas valitsus uuesti kanali tulevikku, analüütikud soovitasid kanali tuleviku jaoks mitmeid võimalusi. [25] Alates 2021. aasta juunist kaalus Boris Johnsoni valitsus kanali müümist. [26]

Juunis 2017 teatati, et Alex Mahonist saab järgmine tegevjuht ja ta võtab selle üle novembris 2017 lahkunud David Abrahamilt. [27] [28]

Kanal 4 loodi ja täidab jätkuvalt avaliku teenindamise kohustusi, mida ta peab täitma. Ülesanded muutuvad perioodiliselt, nagu seda määravad erinevad ringhäälingu- ja sideaktid, ning seda reguleerivad erinevad ametiasutused. Kanal 4 on algselt vastutav IBA, seejärel ITC ja nüüd Ofcomi ees.

2003. aasta kommunikatsiooniseaduse kohase ülesande preambulis öeldakse, et:

  • demonstreerib uuendustegevust, eksperimente ja loovust programmide vormis ja sisus
  • apelleerib kultuuriliselt mitmekesise ühiskonna maitsele ja huvidele
  • annab märkimisväärse panuse vajaduse rahuldamisse, et litsentseeritud avalike teenuste kanalid peavad sisaldama harivaid ja muid hariva väärtusega saateid.
  • omab eripära. "[12] [29]

Ülesandega kaasneb ka kohustus pakkuda koolidele programme, [30] ja märkimisväärne hulk väljaspool Londonit toodetud programme. [31]

Kanal 4 kanti algusest peale maapealse analoogi kaudu, mis oli tol ajal Ühendkuningriigis praktiliselt ainus televisiooni edastamise vahend. Seda edastati nende vahenditega seni, kuni Ühendkuningriigis üleminek maapealsele digitaaltelevisioonile oli lõpule viidud. Alates 1998. aastast on see olnud universaalselt saadaval maapealsel digitaalsel ja Sky platvormil (algselt krüpteeritud, kuigi krüpteerimine lõpetati 14. aprillil 2008 ning on nüüd tasuta ja saadaval platvormil Freesat) ning samuti erinevatel aegadel erinevates valdkondades, analoog- ja digitaalkaablivõrkudes.

Tänu erilise staatusega avalik -õigusliku ringhäälinguorganisatsioonile, kellel on konkreetne ülesanne, pakutakse talle tasuta vedu maapealsetel platvormidel, [32] erinevalt teistest ringhäälinguorganisatsioonidest, nagu ITV. [33]

Kanal 4 on saadaval väljaspool Ühendkuningriiki, kus see on laialdaselt kättesaadav Iirimaal, Hollandis, Belgias ja Šveitsis. [34] Kanal on registreeritud edastamiseks Euroopa Liidus/EMPs Luksemburgi ringhäälingu regulaatori (ALIA) kaudu. [35] [36]

Alates 2019. aastast on seda pakkunud Briti vägede ringhäälinguteenistus (BFBS) HM Forcesi liikmetele ja nende peredele üle maailma, kuna BFBS Extra on varem valinud Channel 4 saateid. [37]

Kanali 4 veebisait võimaldab Ühendkuningriigi Interneti -kasutajatel vaadata kanalit 4 Internetis otse. Varem mõnda programmi (peamiselt rahvusvahelist importi) ei näidatud. Kanalit 4 pakub ka Virgin Mobile'i DAB mobiiltelevisiooniteenus, millel on samad piirangud kui Interneti otseülekandel. Kanalit 4 edastab ka Interneti -TV -teenus TVCatchup [38] ja varem kandis seda Zattoo, kuni operaator eemaldas kanali oma platvormilt. [39]

Kanal 4 teeb ka osa oma programmeerimisest "nõudmisel" kättesaadavaks kaabli ja Interneti kaudu kõigi 4 kaudu.

Jaama kujunemisaastatel saadi rahastust ITV ettevõtetelt vastutasuks õiguse eest oma piirkonnas neljandal kanalil reklaame müüa.

Praegu tasub see end ära enam-vähem samamoodi nagu enamik eraettevõtteid, st eetris reklaamide müük, programmide sponsorlus, mis tahes programmi sisu ja kaubaõiguste müük, näiteks välismaine müük ja videomüük. . Näiteks oli 2012. aasta [värskendus] seisuga selle kogutulu 925 miljonit naela, millest 91% saadi reklaamimüügist. [40] Samuti on tal võimalus subsideerida põhivõrku mis tahes kasumi kaudu, mis on saadud ettevõtte muudest ettevõtmistest, mis on varem sisaldanud abonenttasusid sellistelt jaamadelt nagu E4 ja Film4 (nüüd pole enam tellimisteenuseid) ja selle "video- tellitav müük. Praktikas on need muud tegevused aga kahjumlikud ja neid toetab põhivõrk. Kanal 4 viimaste avaldatud raamatupidamisaruannete kohaselt oli 2005. aastal selle risttoetuse maht umbes 30 miljonit naela. [41]

Rahastamise muutus toimus 1990. aasta ringhäälinguseaduse alusel, kui uuele korporatsioonile anti võimalus end rahastada. Algselt jättis see kokkulepe "turvavõrgu" garanteeritud miinimumsissetuleku, kui tulud langevad liiga madalaks, mida rahastavad suured kindlustusmaksed ITV -ettevõtetele. Sellist toetust ei nõutud aga kunagi ning valitsus lõpetas need lisatasud 1998. aastal järk-järgult. Pärast seose katkestamist ITV-ga lõppes ka ITV ja Channel 4 vaheline edutamine.

2007. aastal otsis kanal tõsiste rahastamisraskuste tõttu valitsuse abi ja talle anti kuue aasta jooksul 14 miljoni naela suurune makse. Raha pidi tulema televisiooni litsentsitasust ja see oleks olnud esimene kord, kui litsentsitasu raha anti mõnele teisele ringhäälinguorganisatsioonile peale BBC. [42] Kuid kultuuri, meedia ja spordi riigisekretär Andy Burnham loobus plaanist enne "laiemate otsuste tegemist avalik -õigusliku ringhäälingu tulevase raamistiku osas". [43] Ringhäälingu reguleerija Ofcom avaldas oma ülevaate 2009. aasta jaanuaris, milles tegi ettepaneku, et Channel 4 rahastatakse eelistatavalt partnerlustest, ühisettevõtetest või ühinemistest. [44]

Kanal 4 on "kirjastaja-ringhäälinguorganisatsioon", mis tähendab, et ta tellib või "ostab" kogu oma saate sõltumatutelt ettevõtetelt. See oli esimene ringhäälinguorganisatsioon Ühendkuningriigis, kes seda märkimisväärses ulatuses tegi, ja selline tellimine on tingimus, mis sisaldub tema ringhäälingulitsentsis. [30] Selle tagajärjeks oli tootmisettevõtete tööstusharu käivitamine, mis ei pidanud oma saadete eetrisse vaatamiseks sõltuma ITV -litsentsi omamisest, kuigi alates kanalist 4 on väljast tellimine muutunud tavapäraseks tavaks paljudes jaamades, mis on alates , samuti BBC -s ja ITV -s (kus alates 1990. aasta ringhäälinguseaduse jõustumisest on kehtestatud 25% miinimumkogus kogutoodangust). Kuigi see oli esimene Suurbritannia ringhäälinguorganisatsioon, kes tellis kõik oma saated kolmandatelt osapooltelt, oli Channel 4 pärast 25-aastast ettevõttes viibimist viimane maapealne ringhäälinguorganisatsioon, kes tellis oma edastus- ja esitustegevused (Red Bee Media). [45]

Kogu sisu väljastpoolt hankimise nõue on sätestatud litsentsis. [29] Lisaks hakkas kanal 4 omama ka eetris olevate saadete autoriõiguste ja levitamise õiguste omamise suunda, mis sarnaneb Hollywoodi suurte stuudiote omandiga telesaadetele, mida nad otseselt ei tootnud. [ tsiteerimine vajalik ] Seega, kuigi Channel 4 ei tooda saateid, nähakse paljusid sellesse kuuluvana.

See loodi konkreetse kavatsusega pakkuda programme vähemusrühmade rühmadele, mida ei toeta tema konkurendid, kes tol ajal olid ainult BBC ja ITV. [4]

Kanal 4 käivitas ka „luhtunud programmeerimise” kontseptsiooni, kus ühist teemat järgivaid saadete aegu näidatakse ja reklaamitakse koos. Mõned neist oleksid väga konkreetsed ja töötaksid kindla aja jooksul 4 Mation hooaeg näitas näiteks uuenduslikku animatsiooni. Teisi, vähem spetsiifilisi suundi käidi (ja tehakse siiani) regulaarselt, näiteks T4, programmeerimise suund, mis on suunatud teismelistele nädalavahetuse hommikul (ja tööpäeviti kooli/kolledži puhkuse ajal) Reede õhtu komöödia, pesa, kus kanal oleks oma komöödiatellimuste stiili pioneer, 4Muusika (nüüd eraldi kanal) ja 4 Hiljem, eklektiline kogum erakordseid programme, mis edastatakse varahommikul.

Varasematel aastatel linastati teatavaid riskantseid art-house filme (mida paljud Channel 4 kriitikud nimetasid pornograafilisteks) punane kolmnurk digitaalne ekraanigraafika ekraani paremas ülanurgas. Teisi filme edastati kanali all Film neljas bänner, enne FilmFour kaubamärk käivitati 1990ndate lõpus.

Enim vaadatud saated Redigeeri

Allpool on nimekiri kümnest vaadatuimast kanalist 4 kanalil 4 alates käivitamisest, mis põhineb BARBi edastatud Live +28 andmetel [46] ja kanali 4 avaldatud arhiiviandmetel. [47]

Koht Programm või film Vaatajaid (miljoneid) Kuupäev
1 Aine naine 13.85 4. jaanuar 1985
2 Suur Vend 13.74 27. juulil 2001
3 Aine naine 13.20 3. jaanuar 1985
4 Neli pulma ja matused 12.40 15. novembril 1995
5 Aine naine 11.55 2. jaanuar 1985
6 Suur Briti küpsetamine 11.21 22. september 2020
7 Gregory tüdruk 10.75 8. jaanuar 1985
8 Suur Briti küpsetamine 10.54 30. oktoober 2018
9 Suur Briti küpsetamine 10.13 31. oktoober 2017
10 Suur Briti küpsetamine 10.03 27. august 2019

Laste segmendi muutmine

Komöödia toimetamine

Jaama algusaegadel toimusid alternatiivkoomikute roteeruva koosseisu produtseeritud uuenduslike ühekordsete komöödiafilmide linastused pealkirja all Koomiks esitleb. Toru ja Laupäeva otseülekanne/reedeõhtu otseülekanne käivitas ka hulga koomikute ja kirjanike karjääri. Kanal 4 edastas mitmeid populaarseid Ameerika imporditöid, sealhulgas Roseanne, Sõbrad, Seks ja linn, South Park ja Will & amp; Grace. Teiste oluliste USA omandamiste hulka kuuluvad Simpsonid, mille eest jaam maksis maapealse televisiooni õiguste eest 700 000 naela episoodi kohta.

2010. aasta aprillis sai Channel 4 esimeseks Ühendkuningriigi ringhäälinguorganisatsiooniks, kes kohandas Ameerika röstimise komöödiainstitutsiooni Briti televisiooniga. Komöödiapraad. [48] [49]

2010. aastal korraldas Channel 4 Kanal 4 komöödiagala, komöödiaetendus Great Ormond Streeti lastehaigla abistamiseks. Kui kohale ilmus üle 25 koomiku, arvas ta, et see on "suurim live stand up show Ühendkuningriigi ajaloos". Filmitud otse -eetris 30. märtsil Londonis The O2 Arenal 14 000 ees, see oli eetris 5. aprillil. [50] See on jätkunud kuni 2016. aastani.

Faktilised ja päevakajalised asjad Muuda

Kanal 4-l on tugev maine ajaloosaadete ja tõsieluliste dokumentaalfilmide poolest. Samuti on see vaidlusi tekitanud, näiteks edastades otseülekandena Suurbritannias 170 aastat kestnud esimese avaliku lahkamise, mille Gunther von Hagens korraldas 2002. aastal, või 2003. aasta ühekordse triki. Derren Brown mängib otseülekandes vene ruleti.

Selle uudisteteenus, Kanal 4 uudised, tarnib ITN ja selle pikaajaline uuriv dokumentaalsari, Lähetused, köidab mitmeaastast meedia tähelepanu.

FourDocsi redigeerimine

FourDocs on veebipõhine dokumentaalsait, mida pakub kanal 4. See võimaldab vaatajatel oma dokumentaalfilme saidile üles laadida, et teised saaksid neid vaadata. See keskendub 3–5 -minutilistele dokumentaalfilmidele. Veebisait sisaldab ka klassikaliste dokumentaalfilmide arhiivi, intervjuusid dokumentaalfilmide tegijatega ja lühikesi harivaid juhendeid dokumentaaltegemiseks. See võitis 2006. aastal Peabody auhinna. [51] Sait sisaldab ka alla 59 -sekundilist dokumentaalfilmi, mis kannab nime „Mikrodokid”.

Koolide programmeerimine Redigeeri

Kanal 4 on oma pädevuse ja litsentsi raames kohustatud kandma koolide programmeerimist. [30]

ITV koolid kanalil 4 Redigeeri

Alates 1957. aastast oli ITV tootnud koolidele programmeerimist, millest sai kohustus. [52] 1987. See korraldus võimaldas ITV ettevõtetel täita oma kohustust pakkuda koolidele programmeerimist, võimaldades samal ajal ITV -l endal edastada regulaarseid saateid koos reklaamidega. Kooliprogrammide eetrisse andmise ajal pakkus kesktelevisioon suurema osa järjepidevusest Birminghamist pärit mängudega. [53]

Kanal 4 koolid/4Learning Edit

Pärast jaama ümberstruktureerimist 1993. aastal läks ITV kohustus pakkuda selliseid programme Channel 4 eetriajal Channel 4 -le endale ning uuest teenusest sai Channel 4 Schools, kusjuures uus ettevõte haldas teenust ja tellis oma programmid, mõned siiski ITV -st , teised sõltumatutelt tootjatelt. [54]

2008. aasta märtsis käivitati interaktiivne uue meedia komisjon 4Learning slabovia.tv. Internetis meediumipleier Slabplayer, mis näitab teismelistele telesaateid, käivitati 26. mail 2008.

Koolide programmeerimisel on alati olnud elemente, mis erinevad tavapärasest esitluspaketist. 1993. aastal esitasid Channel 4 Schools identsid kuulsaid inimesi ühes kategoorias, kus valgus paistis neile industriaalse väljanägemise ees, mida täiendas instrumentaalne rahustav muusika. See muutus 1996. aastal, kui ringid nägid, et paljud lapsed puudutasid ekraani, moodustades teaberingid, mida teised lapsed kogusid. Viimane laps toodaks kanali 4 logo kolme vertikaalse ringi kujul, teine ​​keskel ja vasakul, mis sisaldab Kanali 4 logo.

Esitluse praeguseks tunnuseks oli loendurijärjestus, mis sisaldas 1993. aastal programmi nimega slaidi ja seejärel laiendatud jada, mis vastas kanali kaubamärgile. 1996. aastal oli see laiendatud identiteet koos taimeriga vasakus ülanurgas ja 1999. aastal, pärast ruutude väljanägemise vastuvõtmist, oli taimeriga ruut aeglaselt ekraani paremas servas, kus inimesed õppisid ja lõbutsesid. läbib ekraani. See lõppes sellega, et ekraani paremal pool oli Channel 4 logo kast ja kuvati nimi „Channel 4 Schools“. Seda kohandati 2000. aastal, kui teenuse nimi muudeti „4Learningiks”. [ tsiteerimine vajalik ]

2001. aastal muudeti seda erinevateks stseenideks klassiruumidest üle maailma ja koolielu erinevatest osadest. Tagaplaan pöördub nüüd iga sekundiga ülevalt, paremalt, alt ja vasakult üle ning lõpeb nelja värvilise ruuduga, millest kolm on joondatud vertikaalselt neljanda kasti sees oleva Channel 4 logo vasakule. Silt „Õppimine” asub otse logo all. Lõplik loendamisjärjestus kestis aastatel 2004–2005 ja sellel oli taustavideo praegustest vastuolulistest probleemidest, mis on kaetud eelseisva programmeerimisteabega. videol on grafiti stiilis inimesed, kes esitavad CCTV -kaamerate liigset kasutamist, rebasejahti, arvutiviirusi ja piraatvideoid, suhteid, merereostust ja vägivaldseid eluviise. Pärast 2005. aastat ei ole koolide programmide jaoks kasutatud kaubamärgiga jaotist. [ tsiteerimine vajalik ]

Religioossed programmid Muuda

Kanal 4 ei vastanud algusest peale Ühendkuningriigi tavapärase religioosse ringhäälingu ootustele. John Ranelagh, esimene religiooni telliv toimetaja, seadis oma prioriteediks „religioosse programmeerimise spektri laiendamise” ja rohkem „intellektuaalseid” muresid. [55] Samuti ignoreeris ta religioossete programmide nõustamisstruktuuri, mille BBC oli loonud ja seejärel ITV vastu võtnud. Ranelaghi esimene suurem komisjon tekitas furoori, kolmeosalise dokumentaalsarja nimega Jeesus: Tõendid. 1984. aasta ülestõusmispühade ajal edastatud saated pooldasid justkui ideed, et evangeeliumid on ebausaldusväärsed, Jeesus võis nõiduda ja võib -olla ei eksisteerinudki. Sari vallandas avaliku pahameele ja tähistas olulist hetke Ühendkuningriigi ringhäälingu ja religioossete institutsioonide suhete halvenemises. [55]

Filmi redigeerimine

Kanali ajakavas on esindatud paljud filmitegemise žanrid-näiteks komöödia, draama, dokumentaalfilm, seiklus/märul, romantika ja õudus/põnevik. Alates Channel 4 käivitamisest kuni 1998. aastani edastati C4 -s tehtud filmiesitlusi sageli filmi „Film neljal” all. [56] [57]

2005. aasta märtsis linastus Kanal 4 lõikamata Lars von Trieri filmi Idioodid, mis hõlmab simuleerimata seksuaalvahekorda, muutes selle esimeseks Ühendkuningriigi maapealseks kanaliks. Kanal oli varem linastanud ka teisi sarnase materjaliga filme, kuid tsenseeritud ja hoiatustega. [58] [59]

Alates 1. novembrist 1998 on Channel 4 -l olnud digitaalne tütarettevõte, mis on pühendatud filmide linastamisele. See kanal käivitati tasulise tellimiskanalina nime all "FilmFour" ja taaskäivitati 2006. aasta juulis tasuta kanalina, praeguse nimega "Film4". Kanal Film4 pakub laias valikus filmiproduktsioone, sealhulgas soetatud ja Film4 toodetud projekte. Kanal 4 üldised meelelahutuskanalid E4 ja More4 linastavad mängufilme ka ajakava teatud punktides osana oma sisust. [60]

Wank Week Edit

Telesaadete hooaeg masturbatsioonist, nn Wanki nädal, pidi Ühendkuningriigis eetrisse saatma Channel 4 märtsis 2007. Esimene saade rääkis avalikust massimasturbatsiooniüritusest Masturbate-a-thon, mis korraldati raha kogumiseks seksuaaltervise heategevusorganisatsioonile Marie Stopes International. Teine film oleks keskendunud kompulsiivsetele meessoost masturbaatoritele ja kolmandas oli sekskasvataja dr Betty Dodson.

Sari sattus kõrgemate televisioonitegelaste avaliku rünnaku alla ja seda tõmmati väidete alla toimetusstandardite languse ja vaidluste üle kanali avalik -õigusliku ringhäälingu mandaadi üle. [61]

Globaalne soojenemine Muuda

8. märtsil 2007 linastas Channel 4 väga vastuolulist dokumentaalfilmi, Suur globaalse soojenemise pettus. Programmis öeldakse, et globaalne soojenemine on "vale" ja "kaasaegse aja suurim pettus". [62] Programmi täpsuse üle on vaieldud mitmes punktis ja mitmed kommentaatorid on seda kritiseerinud ühekülgsuse pärast, märkides, et globaalse soojenemise peavoolu seisukohta toetavad suurte tööstusriikide teadusakadeemiad. [63] Ofcomile esitati 25. aprilli 2007. aasta seisuga 246 kaebust, [64] sealhulgas väiteid, et programm võltsis andmeid. [65] Programmi on kritiseerinud teadlased ja teadusorganisatsioonid ning mitmed dokumentaalfilmis osalenud teadlased väitsid, et nende seisukohad on moonutatud. [66]

Looduse vastu: Varasem vastuoluline Channel 4 saade, mille tegi Martin Durkin ja mis oli samuti keskkonnaliikumise suhtes kriitiline ning mille Ühendkuningriigi sõltumatu televisioonikomisjon esitas süüdistuse intervjueeritavate vaadete vale esitamise ja moonutamise eest valikulise toimetamise teel. [67] [68]

Kasvuhoone vandenõu: Varasem Channel 4 dokumentaalfilm 12. augustil 1990 osana Pööripäev seeria, milles esitati sarnaseid väiteid. [67] aastal küsitleti ka kolme küsitletud inimest (Lindzen, Michaels ja Spencer) Suur globaalse soojenemise pettus.

Ahmadinejadi jõulukõne Edit

Aastal Alternatiivne jõuluaadress aastal, Channel 4 traditsioon alates 1993. aastast koos iga aasta erineva saatejuhiga, tegi Iraani president Mahmoud Ahmadinejad USA-le õhukese varjatud rünnaku, väites, et Kristus oleks olnud "kiusamise, pahatahtlike ja ekspansionistlike jõudude" vastu.

Eetrisse jõudis vaidlusi ning mitmed inimõiguslased, poliitikud ja usutegelased, sealhulgas Peter Tatchell, [69] Louise Ellman, [70] Ron Prosor [71] ja rabi Aaron Goldstein, heitsid ette. [69] Välis- ja Rahvaste Ühenduse büroo pressiesindaja ütles: "President Ahmadinejad on oma ametisoleku ajal teinud rida kohutavaid antisemiitlikke avaldusi. Briti meedial on õigus teha oma toimetuslikke valikuid, kuid see kutse põhjustab solvumist ja hämmingut mitte ainult kodus, vaid ka sõbralike riikide seas välismaal. " [72]

Mõned aga kaitsesid Channel 4. Stonewall'i direktorit Ben Summerskillit: "Vaatamata oma naeruväärsetele ja sageli solvavatele vaadetele on see oluline viis talle meelde tuletada, et on riike, kus sõnavabadust ei represseerita. Kui see seda eesmärki täidab, siis on kanal 4 teinud märkimisväärse avaliku teenuse. " [73] Kanal 4 uudiste- ja päevakajaliste suhete juht Dorothy Byrne kaitses seda jaama, öeldes: "Lähis -Ida ühe võimsaima riigi juhina on president Ahmadinejadi seisukohad tohutult mõjukad. Rahvusvahelistes suhetes pakume oma vaatajatele ülevaadet alternatiivsest maailmavaatest. Kanal 4 on Iraani uurimisele pühendanud rohkem eetriaega kui ükski teine ​​ringhäälinguorganisatsioon ja see sõnum jätkab pikka traditsiooni pakkuda teistsugust vaatenurka ümbritsevale maailmale. " [69]

4 Talentne muutmine

4Talent on Kanal 4 tellimistiiva toimetuse haru, mis koordineerib Kanal 4 erinevaid talendi arendamise skeeme filmi, televisiooni, raadio, uue meedia ja muude platvormide jaoks ning pakub uute talentide tutvustamisplatvormi.

Londonis, Birminghamis, Glasgow's ja Belfastis on baasid, mis teenindavad vastavalt toimetustele 4Talent National, 4Talent Central England, 4Talent Scotland ja 4Talent Northern Ireland. Need neli saiti sisaldavad funktsioone, profiile ja intervjuusid teksti-, heli- ja videoformaatides, mis on jagatud viieks tsooniks: TV, film, raadio, uus meedia ja lisad, mis hõlmab muid kunste, nagu teater, muusika ja disain. 4Talent võrdleb ka võrgustike loomise, tutvustamise ja professionaalse arengu võimalusi ning viib läbi töötubasid, meistriklasse, seminare ja tutvustamisüritusi kogu Ühendkuningriigis.

4 Ajakiri Talent Muuda

4 Ajakiri Talent on 4Talent'i loomemajandusajakiri, mis ilmus 2005. aastal TEN4 ajakirja Dan Jonesi toimetusel. 4 Ajakiri Talent toimetab praegu Nick Carson. Muude töötajate hulka kuuluvad toimetaja asetäitja Catherine Bray ja tootmistoimetaja Helen Byrne. Ajakiri hõlmab loovtööstuse huvide tõusvaid ja väljakujunenud tegelasi, kelle ülesandeks on film, raadio, TV, komöödia, muusika, uus meedia ja disain.

Teemad on tavaliselt Ühendkuningriigis, kaastoimetajad asuvad Põhja-Iirimaal, Šotimaal, Londonis ja Birminghamis, kuid väljaanne on teadaolevalt hankinud rahvusvahelist sisu Austraaliast, Ameerikast, Mandri-Euroopast ja Lähis-Idast. Ajakiri on sageli korraldatud väljaande teema ümber, andes näiteks pooled 2007. aasta novembri lehtedest iga -aastase 4Talent Awards auhinna võitjatele.

Ajakirja tiitrite ebatavaline omadus on kirjanike, fotograafide, disainerite ja illustraatorite nimede võrdne esiletõstmine, mis on vastuolus väljapaistvamate kirjanike joonte tööstuspraktikaga. See on äratuntav ka ümbriste ümbriste poolest, mis kasutavad esi- ja tagakülge pideva lõuendina - sageli külaliskunstnike toodetud.

Kuigi 4 Ajakiri Talent on tehniliselt ajalehekioski pealkiri, märkimisväärne osa selle lugejatest on tellijad. See alustas elu kord kvartalis 100-leheküljelise pealkirjana, kuid on sellest ajast alates kahekordistunud ja avaldatakse nüüd kaks korda aastas.

Alates selle käivitamisest 1982. aastal on Channel 4 kasutanud sama logo, mis koosneb stiliseeritud numbrist "4", mis koosneb üheksast erineva kujuga plokist. Logo kujundasid Martin Lambie-Nairn ja tema partner [Colin Robinson] ning see oli esimene kanal Ühendkuningriigis, mis kujutas täiustatud arvutipõlvkonna abil loodud identiteeti (esimene elektrooniliselt loodud identiteet oli BBC2-s 1979. aastal, kuid see oli kaks -mõõtmeline). See oli kavandatud koostöös Bo Gehringi lennundusega Los Angeleses ja kujutas algselt punast, kollast, rohelist, sinist ja lillat värvi "4". Identsust saatva muusika nimi oli "Fourscore" ja selle koostas David Dundas. Hiljem ilmus see singlina koos B-poolega "Fourscore Two", kuigi kumbki ei jõudnud Ühendkuningriigi edetabelitesse. 1992. aasta novembris asendati "Fourscore" uue muusikaga.

1996. aastal tellis Channel 4 Tomato Filmsilt "4" uuendamise, mille tulemuseks oli "Circles" identsid, mis näitasid erinevate stseenide kohal läbipaistvalt moodustunud nelja valget ringi ning ühel ringil oli valgega kujutatud logo "4".

1999. aastal kujundas Spin logo ümber nii, et see kuvataks ühtsel ruudul, mis asus ekraani paremal küljel, samal ajal kui erinevad triibud liikusid vasakult paremale, valgustades sageli ruudu "4". Nagu varasemad "Circles" identsid aastast 1996 (mille tegi Tomato Films), oleksid triibud ristunud erinevate stseenidega, mis on potentsiaalselt eelseisva programmiga seotud.

Logo tehti uuesti kolmemõõtmeliseks 2004. aastal, kui seda kujutati filmitud stseenides, kus on näidatud klotsid, mis moodustavad "4" logo vähem kui sekundiks, enne kui tegevus jälle eemaldub.

2015. aastal demonteeriti logo täielikult, et klotsid saaksid ilmuda loodusstseeni osadena, kus mõnikord on kujutatud kummalist tantsivat olendit ja mõnikord kaevatakse need välja teaduslikuks uurimiseks, ühte uuritakse mikroskoobi all ja näidatakse tardigraadi. Nende identide teine ​​laine, mis käivitati 2017. aastal, kujutab hiiglaslikku olendit, mis on valmistatud "4" plokkidest (valmistatud peaaegu inimese moodi) ja suhtlevad igapäevaeluga, mõnikord karjudes udusarvena teemat "Fourscore".


Ühetunnine ebanormaalne: Briti skandaali dokumentaalfilm vaatab üht Suurbritannia haridusajaloo suurimat skandaali, mida McQueen varem uuris liigutavas väikese kirve draamas Education.

Dokumentaalfilm paljastab, kuidas mustanahalisi lapsi saadeti 1960ndatel ja 1970ndatel ebaproportsionaalselt koolidesse nn hariduslikult ebakorrapäraseks. Selles uuritakse skandaali põhjustanud rassi ja luureandmeid puudutavaid vaidlusi, toimunud IQ testimist ja kuidas see oli mustade laste suhtes erapoolik ja šokeerivalt lekkinud kooli aruanne, mis paljastas õpetajate levinud arusaama, et mustanahalistel lastel on madalam IQ kui nende inglise kaasaegsetel.

Just selle raporti rassism viis mustanahalised vanemad, õpetajad ja aktivistid kokku, et paljastada ebaõiglus ja nõuda, et haridussüsteem peab muutuma, ning film sisaldab intervjuusid tolleaegsete asjaosalistega, sealhulgas endiste ESNi õpilastega, kes räägivad nende hariduse ja selle kohta, kuidas oli tembeldatud „hariduslikult ebatavaliseks”.


Dokumentaalfilmid mustast ajaloost, et end harida

Kui inimesed üle riigi protestivad tänavatel ja koguvad miljoneid kautsjonifonde, saame liitlastena midagi muud teha: lugeda ja vaadata kunsti, mis jutustab mustanahaliste lugusid. Pole saladus, et teie USA ajalootund ei õpetanud teile tõelist lugu sellest, kuidas me siia jõudsime, kuid õnneks on teil hulgaliselt dokumentaalfilme, mille abil ennast harida. Paljud neist on saadaval voogedastusteenustes, mis teil tõenäoliselt juba on, näiteks YouTube ja Netflix, nii et nende vaatamata jätmiseks pole vabandust.

Kui otsite ressursse Ameerika rassisuhete täiendavaks harimiseks, on meil siin lugemisloend. Samuti oleme loetlenud täna ja iga päev rohkem kui 50 mustanahalist ettevõtet, keda saate toetada.

Olümpiauhkus, Ameerika eelarvamus

1936. aastal osales Berliini olümpiamängudel 18 mustanahalist sportlast. Kuid ajalugu mäletas ainult ühte: Jesse Owensit. Olümpiauhkus, Ameerika eelarvamus jutustab ülejäänud 17 võistleja loo. Need mehed otsustasid rahvust uhkeks teha isegi siis, kui nende oma rahvas neid sel ajal vastu ei võtnud (see oli Jim Crow ajastul). Kui otsite mängudest ja mängijatest põhjalikumat ülevaadet, võite lugeda ka raamatut, millel see põhineb.

LA 92

Kui filmiti neli politseinikku, kes peksid tõsiselt Rodney Kingi, peeti kohtus süüdimatuks, tekitas see Los Angeleses mitu päeva kestnud protestiliikumise. See juhtumi uus dokumentaalfilm sisaldab uusi ja harva nähtud arhiivikaadreid. Kahjuks tõestab see, et meie riigi ajalugu politsei jõhkrusest oma mustade kodanike vastu kordub.

Versailles '73: Ameerika lennuraja revolutsioon

Kõigi moeajaloo fanaatikute kutsumine: see on teie jaoks. Versailles '73 vaatab tagasi moeajaloo ühele suurimale hetkele, meenutades kord elus toimunud moeetendust, kus viis Ameerika disainerit astusid 1973. aastal viie Prantsuse disaineri vastu. See sündmus andis märku mustade mudelite, nagu Pat Cleveland, tõusust ja muutus kuidas inimesed nägid moetööstust igavesti.

Netflixi omad 13 on muutunud nii mõjukas, et voogesitushiiglane avaldas kogu dokumentaalfilmi YouTube'is, võimaldades vaatajatel kõikjal teada saada 13. muudatuse kestvatest mõjudest ja sellest, kuidas see viis Ameerika massilise vangistuse probleemini. Režissöör Ava DuVernay ühendab arhiivikaadrid ja segu intervjuudest võimsatelt poliitikategelastelt, et luua toode, mis peab vastu ajaproovile ja mdasha igaveseks õppematerjaliks.

Orjus teise nimega

Meie kooli ajalooraamatud rääkisid meile, et orjus meie riigis lõppes emantsipatsiooni väljakuulutamisega, kuid PBS Orjus teise nimega tõestab, et nad eksivad. 90-minutiline dokumentaalfilm läheb ajas tagasi, selgitades, et kui 1865. aastal lõunaosas lõpeb orjus, tõmmati tuhandeid värvilisi inimesi sunniviisiliselt tööle. Filmis toimuvad vestlused veel elavate pereliikmetega, tuletades meelde, et aja möödumine tähendab nende armide puhul vähe.

Kuningas kõrbes

Väljapaistva ajaloolise dokumentaalfilmi Emmy võitja, Kuningas kõrbes kroonika dr Martin Luther King Jr. ja rsquose elu viimased 18 kuud. Dokumentaalfilm hõlmab tema osa 1965. aasta valimisõiguse seaduses, tema suhteid tollaste poliitiliste tegelastega ja tema mõrva 1968. aastal. Intervjuud selle aja sõpradega näitavad selgelt, et dr King oli isegi rohkem teerajaja kui teie teadis.

Black Power Mixtape: 1967-1975

Kui filmitegija Goran Hugo Olsson avastas 30-aastase filmikanistrikomplekti, mis sisaldab kaadreid sõjavastastest ja Black Poweri liikumistest 60ndatel ja 70ndatel, teadis ta, et tal on lugu rääkida. Arhiivfilmis esinevad märkimisväärsed tegelased, alates Angela Davisist kuni Musta Pantri partei varajase juhi Eldridge Cleaverini. Film meenutab, kui kaugele oleme jõudnud, ja mdashand kui kaugele peame veel minema.

Ameerika poeg

Ameerika poeg ei ole iseenesest dokumentaalfilm, vaid on inspireeritud sündmustest, millega must kogukond igapäevaselt silmitsi seisab. Täht Kerry Washington rääkis The Wrap"See võimaldab inimestel, Aafrika-Ameerika inimestel, näha meie iseennast, lasta oma kogemusi peegeldada, esile tõsta ja kinnitada, tunnustada, austada."

Põhineb samanimelise Broadway näidendil, Ameerika poeg mängib Washingtoni peaosas Kendra Ellis-Connorina, kes koos oma võõrdunud abikaasa Scottiga (Steven Pasquale) ootab politseijaoskonnas vastuseid kadunud poja kohta koos politseinikuga, kes ei oska neile midagi öelda. Nagu dokumentaalfilmi puhul, võimaldab ka see film "tõeliselt empaatia ja isikliku investeeringuga teistel inimestel tõepoolest astuda mustade laste kasvatamise väljakutsetesse," ütles Washington. Mähis.

Mustad pantrid: revolutsiooni esirinnas

PBS ' Mustad pantrid: revolutsiooni esirinnas on esimene täispikk dokumentaalfilm, mis sukeldus sügavale Musta Panteri parteisse ja kuidas nad ajalugu muutsid. Seitsme aasta jooksul valminud dokumentaalfilm sisaldab üle 25 intervjuu ellujäänud Panthersi liikmete, FBI informaatorite, ajakirjanike jt.

Ameerika mulle

See 10-episoodiline piiratud sari räägib loo ühest õppeaastast Chicago Oak Parkis ja River Forest'i keskkoolis. Dokumentaalfilm sisaldab oma õpilaste, administraatorite ja õppejõudude intervjuusid ning paljastab ülekaalukad probleemid, millega värvilised inimesed Ameerika koolisüsteemis silmitsi seisavad. Esimene osa on tasuta, olenemata sellest, kust vaatate.

Tumedad tüdrukud

Tumedad tüdrukud vaatab kõvasti eelarvamusi ja hoiakuid, millega tumedanahalised naised kogu maailmas silmitsi seisavad. Läbi naha valgendamise üritavad lugematud naised aktiivselt oma nahka heledamaks muuta lootuses, et see viib nad parema elu juurde. Filmitegijad Bill Duke ja D. Channsin Berry uurivad seejärel, kuidas valged naised käivad solaariumis, saavad Botoxi ja teevad plastilisi operatsioone, et nad näeksid välja "eetilisemad". See ajab teid raevukalt vihale ja sunnib mõtlema mehe pilgule uuest vaatenurgast.

Kui nad meid näevad

Veel üks näide lavastaja Ava DuVernay erakordselt suurepärasest jutustamisest. Seekord räägib see vabastatud viiest, varem tuntud kui Central Park Five. Neljaosalises piiratud seerias esitab see Netflixi saade Central Parki jooksjajuhtumi viie ja nende perekonna vaatenurgast. Kui te pole juhtumiga kursis, siis 1989. aastal süüdistati valesti kaht afroameeriklasest meessoost kahtlustatavat ja esitati kohtu alla süüdistus, mis oli seotud naise vägistamise ja rünnakuga Central Parkis. See on ilusti tegutsenud ja oluline meeldetuletus selle kohta, kuidas kohtusüsteem on aastakümneid korduvalt inimesi värviliselt alt vedanud.

Ma ei ole sinu neeger

Põhineb James Baldwini lõpetamata käsikirjal Pidage meeles seda maja, filmitegija Raoul Peck sepistab raamatule, mis pidi olema. Baldwini viimane romaan kavatses sukelduda kolme Baldwini lähedase sõbra: Medgar Eversi, Malcolm X ja Martin Luther Kingi, elu ja mõrvadesse, kasutades Baldwini sõnu, Ma pole sinu neeger ühendab kodanikuõiguste liikumise liikumisega #BlackLivesMatter ja jälgib viise, kuidas must esindatus on aja jooksul arenenud.


Kas ettevõte suudab päästa ennast ja rahvast võltsuudiste ja kultuurisõdade eest?

Registreeri

Hankige New Statesmani hommikukõne e -kiri.

Kui pandeemia tabas ja Ühendkuningriik esimest korda suleti, tõusis BBC öiste uudiste vaatajaskond 15 miljonini. BBC veebisaidi liiklus märtsis 2020 peaaegu kahekordistus aastaga.Boris Johnsoni ajakiri nr 10, kes oli korporatsiooni vastu järjekindlalt teavitanud ja keeldus lubamast valitsuse ministritel osa oma lipulaevade uudistesaadetest, mõistis äkki, kui väärtuslik on hädaolukorras usaldusväärse ja erapooletu riikliku uudisteallika olemasolu. BBC juhtivad eetritoimetajad jälgisid rahulolevalt, kuidas valitsuse agressioon aurustub.

Ometi on BBC igaveses ohus olev institutsioon, mitte kunagi rohkem kui praegusel polarisatsiooni ajastul. Vajadus eraldiseisva, faktidest lähtuva ja erapooletu rahvusringhäälinguorganisatsiooni järele võib olla suurem kui kunagi varem, kuid isu nii neutraalse teenuse järele muutub tõenäoliselt aasta-aastalt nõrgemaks. Kriisis pöördusid britid BBC poole. Aja jooksul oleme seda siiski häälestanud. Kuigi Ühendkuningriigis on selle ulatus peaaegu universaalne, veedavad inimesed ringhäälinguorganisatsiooniga vähem aega. Üha emotsionaalsemas uudiste maailmas ei saa BBC kunagi olla kellegi kajakamber.

Kui BBC ei suuda rahva tähelepanu juhtida - või kui selle tipp -ajakirjanikud ei suuda eristada fakte väljamõeldistest või saavad propagandistideks -, ei kannata mitte ainult ringhäälinguorganisatsioon. Nagu hiljutised Washingtoni Kapitooliumi rahutused selgeks tegid, on demokraatia ise ohus, kui ühiskond lakkab uskumast ühistesse faktidesse. BBC, vaieldamatult konkurentsivastane ja ülivõimas ringhäälinguorganisatsioon, on ka üks Suurbritannia ainulaadsetest kaitsemeetmetest valede laialdase leviku vastu Internetis. Sellel on palju kriitikuid. Kuid vähesed nõustuvad Johnsoni Tory partei karmide elementidega, kes tahavad, et see tühistataks. Enamik poliitilisi vaatlejaid soovib seda päästa ja tugevdada. Geoff Mulgan, kes juhtis 2000. aastate alguses Tony Blairi poliitikaüksust nr 10, selgitab mulle BBC rolli: „Me oleme sõjas tõe eest. Võitlus tõe ja vale vahel on nii fundamentaalne, et peab eelnema mis tahes muule prioriteedile. ”

[Kuulake rohkem Harry Lambertilt New Statesmani podcastist]

Ühel hiljutisel hommikul rääkisin Tim Daviega, kellest sai eelmise aasta septembris BBC 17. peadirektor. Oma esimeses trükivestluses peadirektorina tabas 53-aastane Davie-vormis ja energiline-endine PepsiCo turundusmees, kes algselt võeti 2005. aastal BBC-sse, et selle staatust rikkuda. "Te ei saa tõsielusündmusi meedias toimuvast lahti ühendada," ütles ta mulle Kapitooliumi mäe rahutuste arutamise ajal. "Hiljutised sündmused on täielikult hajutanud idee, et saate sündmusi veebis või meedias isoleerida kohapealsest käitumisest."

Davie ütles, et ühiskond, milles me elame, tuleneb otseselt meediakeskkonnast, mille all ta elab. Meediamaailmas, mis on nii polariseeritud kui USA -s, on „määratluse järgi teil ühiskond rohkem purunenud”. Ameerikas ei usalda konservatiivsed vabariiklased ja liberaaldemokraadid üksteise kõige hinnatumaid uudisteallikaid: Fox ja CNN. Suurbritannias seevastu tagab BBC-d rahastav litsentsitasu (see kogus aastatel 2019–20 3,5 miljardit naela), et peaaegu kõik sellega tegelevad. Kuid Davie teab, et ka Suurbritannia võib puruneda. „Üha enam inimesi meie uuringus arvab, et iga [uudiste] allikas on erapoolik. See on oht meile kõigile. ”

Mark Thompson, Davie eelkäija BBC peadirektorina, palkas Davie 2005. aastal ja töötas hiljem USA polariseeritud meedias. Olles aastatel 2012–2020 New York Times Company tegevjuht, näeb Thompson nüüd BBC rolli veelgi selgemalt. "BBC on enam -vähem ainulaadne, kui ta seisab oma publikuga pidevalt silmitsi ideede, kultuuride ja elatud kogemustega, mis kardinaalselt erinevad nende omadest," ütles ta mulle. Ajal, mil meediaettevõtted sihivad üha spetsiifilisemat publikut, pakub BBC üksi universaalsust. "Nagu NHS -i ooteruum, leiate end istuvat igasuguste kõrval. See on üks väärtuslikumaid panuseid, mida BBC Ühendkuningriigi ellu annab. ” Thompson on rõhutanud, et see oleks tohutu kaotada.

Davie on elus nii BBC kui ka Suurbritannia ees. Ta ütleb, et lühiajalises perspektiivis võib meediamaailm sarnaneda USA -ga „selgelt atraktiivseks”. Viimased 20 aastat on näidanud, kui edukalt saavad uudisteorganisatsioonid - näiteks USA Fox, kellest Davie ei taha rääkida - kasu saada, äratades oma vaatajate kõige kergemini tunnetatavad emotsioonid: ebameeldivus, vihkamine, hirm. (Davie ei ole huvitatud ka kahe eelseisva Ühendkuningriigi uudiste pakkuja, GB News ja News UK TV arutamisest, öeldes mulle: „Meie asi pole polariseeritud allikate vastu ronida.”) Pikemas perspektiivis usub Davie aga, et polariseeritud meedia kujutab endast „põhilist” küsimusi selle kohta, millist ühiskonda me ehitame ”.

See on Briti ringhäälingus igavene mure. BBC on juba pikka aega pöördunud, pakkudes alternatiivi nii purunenud uudiste keskkonnale, ja Davie usk BBC missiooni on kõigutamatu. "Ma usun inimeste võimetesse, kui nad tulevad kokku probleemide lahendamiseks. Ja ma arvan, et kui te seda ei mõista, muutub kogu üksmeele saavutamise kontseptsioon palju raskemaks. ” Kuid ta teab, et maailm muutub. Ta võtab probleemi kokku: "Ma arvan, et on palju inimesi, kes kahtlevad erapooletu lühiteate realismis ja kehtivuses iseenesest."


Roolis: Tim Davie sai BBC 17. peadirektoriks septembris 2020. Krediit: Simon Dawson/Bloomberg Getty Images'i kaudu

2019. aasta üldvalimiste õhtul, kui Davie mõistis, mida Johnsoni võit BBC jaoks tähendada võib, oli ta sõpradega peol ja ütles mõnele neist, et ringhäälinguorganisatsiooni ulatus oli ennekõike oluline. Sel ajal, nagu praegu, kasutas BBC teenuseid igal nädalal rohkem kui 90 protsenti Ühendkuningriigi elanikest. Nii kaua, kui see näitaja jäi Davie sõnul nii kõrgeks, oli BBC tulevik kindel. Kuid ulatusest ei pruugi piisata. Nagu Thompson on märkinud, peavad meediaväljaanded nüüd looma sügavad suhted nendega, kelleni nad jõuavad. Kui teie suhtlus BBC -ga on veidi rohkem kui aeg -ajalt, kas olete õnnelik, kui olete sunnitud selle eest maksma, et televiisorit otse vaadata?

Esmapilgul seisab Davie silmitsi vaenuliku poliitilise kliimaga. Johnson on valmis nimetama ametisse Paul Dacre, endise Daily Mail toimetaja ja BBC nuhtlus ülekande reguleerija Ofcomi eesistujana. Ettevõtet jälgiva valimiskomisjoni esimees Julian Knight on tuntud BBC skeptik, kes on nimetanud litsentsitasu „anakronismiks valitud maailmas”. Kultuurisekretär Oliver Dowden on öelnud, et „[litsentsitasu] vana mudel lihtsalt ei suuda [ennast] ülal pidada”.

Paljude tooride jaoks näib BBC olevat midagi muud kui ainult tarbijatele mõeldud luksus: idee, mis paneb kokku oma vastuolud.

Kuid see kitsas vaade, mis näeb BBC -d pelgalt Netflixi konkurendina, mitte hindamatute avalike hüvede pakkujana, uudistest hariduseni, pole tooride parteis kaugeltki domineeriv. Mulle öeldakse, et sellel on komiteel vähe tähtsust, mida Knight juhatab. Konservatiivne parlamendisaadik Damian Green, kes seda teenindab, usub, et korporatsiooni kahjustamiseks pole "absoluutselt mingit avalikku nõudlust". "BBC mahajätmine, sest saate Twitteri," ütles ta, "oleks rahvusliku idiootsuse tegu."

Ükskõik, mida Dacre Ofcomi eesistuja rolli võib tuua, ei jaga avalikkus oma antipaatiat avalik -õigusliku ringhäälinguorganisatsiooni vastu, mida ta loodab lüüa. Kui britidelt küsiti mullu märtsis, kelle nad usaldusväärseks uudisteallikaks valiksid, valis 62 protsenti küsitletutest BBC, kaheksa korda rohkem kui järgmise väljaande Sky. Üks protsent küsitletutest valis Dacre vana paberi Daily Mail. BBC on, nagu Green mulle märkis, palju populaarsem kui tooride pidu. Kui ma rääkisin Greg Dyke'iga, Thompsoni vahetu eelkäijaga BBC peadirektorina, ütles ta, et BBC on "üsna turvalises olukorras". Ettevõte on kõige populaarsem, märkis Dyke, "Lõuna -Inglismaa toori aladel". See tähendab, et Margaret Thatcher ei ähvardanud litsentsitasu tõsiselt, hoolimata sellest, et ta ei meeldi ettevõtte vastu.

Isegi Johnsoni meediumiminister John Whittingdale on möönnud, et BBC-d ei saa puhttehnilistel põhjustel mõnda aega tellimismudelile üle viia, mistõttu on tõenäoline, et BBC kümneaastase harta saabudes litsentsitasu uuendatakse Johnsoni toetus Dacre'ile Ofcomi esimehena on palju vähem oluline kui tema hiljutine ametisse nimetamine Richard Sharp, linnalik ja võitluseta asutuste nõukogu, BBC enda esimeheks. Otsesed ähvardused BBC -le on vähem karmid, kui esmapilgul paistab.

BBC võib lühiajaliselt olla turvaline. Kuid ohud, mis seda aja jooksul ohustavad, ei ole ainult poliitilised. Suurem probleem, millega ettevõte silmitsi seisab, mis Tim Daviele vähem muret valmistab, on ajakirjandusliku kontrolli kvaliteet ja uudiste kajastus. Paljud ajakirjanikud nii ettevõttes kui ka väljaspool seda arvavad, et BBC ei suuda oma paljudest omadustest hoolimata täita oma volitusi edastada uudiseid, mis on nii usaldusväärsed kui ka elavdavad.

"Kas BBC," ütleb Sarah Sands, kes oli Raadio 4 toimetaja Täna programm aastatel 2017–2020, „peab alati olema igav abikaasa? Pidin harjuma pahanduste isu puudumisega. ” Väljapaistev BBC eetritoimetaja kirjeldab BBC Newsi juhtide suhtumist vastuolulistesse uudistesse järgmiselt: „Ära aja meid hätta ja arvesta võib-olla võimuga, kui ruumi üle jääb,” vaate, mille BBC kõrged juhid lükavad tagasi, kui Ma panin selle neile. "Te ei saa probleemide eest punkte," ütleb endine programmitoimetaja. "Häda vallandab peadirektori."

BBC tänase ajakirjanduse olukorra mõistmiseks rääkisin 20 juhtiva ajakirjaniku ja meediajuhiga, kellest paljud olid praegused või endised töötajad: programmide vanemtoimetajad, eetris esinejad ja reporterid ning BBC uudiste, raadio ja interneti endised juhid. Paljud palusid avalikult rääkida anonüümsust, sealhulgas need, kes on ettevõttest lahkunud, kuid jäävad sellesse valdkonda.

Rühmana kirjeldavad nad ringhäälinguorganisatsiooni, mis seisab silmitsi ainulaadsete piirangutega, mis piiravad ajakirjanike toimetamisvabadust. Samuti arvavad nad, et BBC takistab ennast. Kriitikat, mida ei ole esitanud BBC skeptikud, vaid murelikud toetajad, on lugematu arv: poliitikuid ei suruta piisavalt tõsiselt faktide tagajärgedele, et BBC ajakirjanikud avastavad ringhäälinguorganisatsiooni poliitilisel meeskonnal on selle kajastamisele ülekaaluka mõju ja kõige otsekohesematel BBC reporteritel puudub institutsiooniline mõju. toetus.

BBC regulaator Ofcom ise on kutsunud BBC -d üles olema "kindel, et ta peab julgema oma lähenemisviisi nõuetekohasele erapooletusele". Selle uuringud on näidanud, et „publik austas BBC ajakirjanduse taset ja eeldas, et selle ajakirjanikud uurivad, analüüsivad ja selgitavad sündmusi”.

Kuid paljud vaatlejad ütlevad, et ettevõtte uudised oma bülletäänides ja veebisaidil on liiga sageli tühised, väljakutseteta ja üllatamatud. Samal ajal on BBC teravamad uudistesaated, näiteks Täna raadios 4 ja Uudisteõhtu BBC Two, on eelarvekärbete tõttu lähiaastatel alarahastatud.

Ettevõttesisene võim on kärbete surve all üksikutest saadetest eemale tõmbumine ja tsentraliseerimine Newsgatheringi alla, BBC üksus, mis toodab ringhäälingu bülletääne, näiteks BBC News at Six ja Kümme. Newsgathering jälgib ka ettevõtte poliitilist tegevust, mis asub Millbankis. Hoolimata kriitikast muutuvad praegu pakutavad juhtivad uudised ja poliitiline kajastus tõenäoliselt veelgi silmapaistvamaks.

BBC uudistejuhid, kelle eelkäijad õitsesid edukalt, andes toimetajatele võimaluse oma saadetesse iseloomu tuua, räägivad nüüd sellest, et BBC tegutseb rohkem nagu CNN. Reporterid on keskselt koordineeritud. Katvus võib muutuda üha monoliitsemaks. Roger Mosey, endine juht Täna ja BBC Televisiooniuudised, kardab, et programmid jäetakse ellu „Newsgathering -i kruubil”.

Mark Thompson juhib tähelepanu sellele, et ambitsioonikad ajakirjanikud „kurdavad” alati tsentraliseerimise üle, kuid mitmed neist, kellega ma rääkisin, kartsid, et uus struktuur on andnud otsustusprotsessi vaid mõnele inimesele. Kui demokraatia laguneb jätkuvalt, kasvab BBC ühendav roll tõenäoliselt. Vähesed ajakirjanikud, kes määravad BBC uudiste kuju, kannavad suurepärast vastutust.

Kas BBC täidab oma suurt rolli? Konkureeriv uudistejuht on korporatsioonist pettunud, arvestades selle ulatust, eelarveid ja võimu. See on nende sõnul „tohutult hästi rahastatud uudisteorganisatsioon”, vaatamata hiljutistele kärpimistele, mille teleuudiste eelarve aastatel 2019-20 on 348 miljonit naela. Raadio- ja võrguteenused lükkasid tõenäoliselt kogu uudiste rahastamise eelarve 500 miljoni naela poole - väike osa 4 miljardist naelsterlingist, mille BBC kulutas sel aastal ringhäälingule, enamiku rahastati litsentsitasust. Kuid tegevjuht arvab, et BBC tegi eelmisel aastal koroonaviiruse esimese laine ajal väga vähe „tõelist paljastavat uurivat ajakirjandust”. "Neil on tohutu võrgustik kogu riigis. Miks see oli Daily Mail see rääkis meile rohkem toimuvast? "

BBC kajastus oli ulatuslik. Kuid see oli harva kriitiline. Craig Oliver, endine BBC uudiste toimetaja ja David Cameroni kommunikatsioonidirektor numbris 10, ütles mulle, et ettevõte ise „kardab lehtede edetabelit Mail, kuigi tegelikult peaks ta aru saama, et see on riigi suurim uudisteasutus ”.

Endine BBC juht, kes on juhtinud oma uudiste erinevaid osi, arvab, et BBC peaks olema rohkem valmis leppima oma lugude väljakirjutamisega kaasneva riskiga. "Loomulikult on see ohus, kuid kindlasti olete seda ajakirjanduses teinud: asju otsima ja asju paljastama."

Pandeemia esimese laine eel oli BBC meditsiiniline toimetaja Fergus Walsh kiire hoiatama-24. veebruaril, kuu enne Ühendkuningriigi sulgemist-, et Lõuna-Korea, Iraani ja Itaalia andmed viitavad pandeemia algfaasis. See tähendab ülemaailmset puhangut. ” Kuid Walshi tähelepanekule ei järgnenud BBC poliitilise meeskonna range kontrolli. Kaks nädalat hiljem, 9. märtsil, pakkus BBC Newsi veebisaidi juhtlugu veidi rohkemat kui see analüüs: „Märkimisväärne haiguspuhang on tulemas, kuid valitsus ja tema nõunikud usuvad, et suudavad selle mõju piirata, kui astuvad õigeid samme. õige aeg." Puudus otsus selle kohta, kas see usk oli usutav või kui vähe plaanis valitsus esialgu viiruse levikut piirata.

BBC veebisaidi Covid -kajastus oli tüüpiline selle veebitoimetuste ajakirjandusele: see pakkus suurepärast väga lihtsat analüüsi. BBC laiapõhjalise ajakirjanike meeskonna veebipõhine kajastus-kes teavad palju rohkem kui veebisaidile esitavad-kipub piirduma täpsete faktide esitamisega. Kuid neid fakte analüüsitakse või pannakse kokku harva. Iroonia on selles, et BBC -s töötab mõned Suurbritannia parimad ajakirjanikud, kuid paljud neist pakuvad oma Twitteri kontodel palju rohkem analüüsi kui BBC veebisaidil. BBC ametlik lähenemine veebis ja oma uudistebülletäänides kasutab harva ajakirjanike võimet teha hästi tasakaalustatud otsuseid või arendada lugusid, mida nad murravad.

Paljude tööstusajakirjanike seas on pettumus, et BBC ei anna jõulisemat kajastust poliitilisest tegevusetusest ja läbikukkumisest. Kuid on head põhjused, miks BBC kajastus on piiratud. Ühelt poolt on poliitilised kampaaniad veetnud aastaid ringhäälinguorganisatsiooni. Üks selline võitleja Dominic Cummings kutsus 2004. aastal BBC-le üles "väga intensiivset ja hästi rahastatud kampaaniat", mille "enda olemasolu" tuleks vaidlustada. "On ülioluline," kirjutas Cummings, "et BBC saateid jälgitakse ja esitatakse kaebusi."

Cummings on nüüd ebaoluline, kuid tema kampaania mõju jääb elama. Üks BBC eetris toimetaja meenutab, et intervjueeris viimastel kuudel tooride parlamendisaadikut ja oli nende parandamise suhtes ettevaatlik. Saadik eksis ilmselgelt, kuid aega oli vähe ja parlamendisaadik kuulus paneeli. Nende isoleerituna väänamine võis tekitada kaebusi. Toimetaja arvab, et kahjulik idee on öelnud, et „faktiliste vastuste nõudmise põhiline vastutus on kuidagi tugevalt kallutatud”.

Kontroll ei peaks niimoodi toimima. Kuid kampaaniatöötajate surve on julgustanud BBC -d omaks võtma erapooletuse seisukoha, mis mõne arvates on kaitsev ja passiivne. Teoreetiliselt kehtivad targad reeglid. Jonathan Munro, kes sai hiljuti BBC News'i asedirektoriks pärast kuut aastat Newsgatheringi juhina, kirjeldas neid hiljutises intervjuus. Ta ütles, et BBC on seotud "nõuetekohase erapooletusega", mis tähendab, et "kui mõistlikud inimesed suudavad [mingil teemal] alternatiivset seisukohta pidada, siis see vaidlustatakse ja sel juhul lööb erapooletus täiega". Edasi võrdles ta lameda Maa teooriat (arutamiseks ebamõistlik) Brexitiga (mõistlik).

Kuid see sõnastus võib praktikas olla peaaegu mõttetu. Kes on mõistlik inimene ja mis kujutab endast alternatiivset vaadet? Enamik BBC -s arutatud küsimusi sarnanevad palju rohkem Brexiti kui lameda Maa teooriaga. Seda, kuidas BBC nendes küsimustes tegelikkuses navigeerib, võiks kõige paremini kirjeldada kui “laagri erapooletust”. BBC jaoks algab erapooletus mitte siis, kui mõistlikud inimesed võivad eriarvamusel olla, vaid kui mõistlikult relvastatud poliitilised laagrid võivad seda teha. Tim Davie vihjas sellele, kui me rääkisime. Ta ütles, et erapooletust on raskem saavutada, kui liigute edasi küsimustele, mida „traditsioonilised poliitilised fraktsioonid või traditsioonilised poliitilised jooned on vähem piiritlenud”.

Enamikus küsimustes on BBC -l surve avaldada erinevus Ühendkuningriigi kõige häälekamate poliitiliste rühmituste, tavaliselt kahe suure erakonna vahel. Mõned taunivad seda vale ekvivalentsi loomisena, nagu näiteks 2016. aasta ELi referendumi arutelul, kui lahkumiskampaania tõugatud tõed - näiteks Türgi massiline ränne Ühendkuningriiki, kui Suurbritannia jääb EL -i - ei olnud BBC vastu. BBC juhtiv saatejuht on eetris: "Me ei tea siiani, kuidas käituda poliitikutega, kes on avastanud, et nad saavad valetamisest kasu."

BBC jaoks on probleemiks see, et kuigi poliitiliste leeride vahelise erinevuse jagamine võib olla eksitav, on see ajakirjanikele ka ratsionaalne lähenemisviis. "Me tegime programme ja meil polnud õrna aimugi, mida publik mõtles," ütleb BBC endine dokumentaaltegija. "Saaksime paar hullu tähte rohelise tindiga."

Kuid sotsiaalmeedia ajastul on reaktsioon kohene ja valdav. Võimalik raevutamine mis tahes eksimuste üle kajastuses kaalub üles võimu julgelt vastutusele võtmise eelised. Kampaania enesetsenseerivatele saatejuhtidele on toiminud.

Kui ma seda Daviega tõstan, siis ta lükkab tagasi. "Loodan, et suudame absoluutselt kasutada fakte, et kutsuda välja inimesi, kes lihtsalt esitavad tõde valesti." Ta ütles, et BBC toimetajatel on oma roll öelda faktide kohta ja tõlgendada neid fakte nende tagajärgede järgi. Ta rõhutas, et erapooletuse tõttu ei tähenda see lihtsalt kahe poole võrdse kaalu andmist. See puudutab tugevat toimetuslikku autorsust ja aktiivset tõeotsingut. Ja see nõuab toimetuse sekkumist. ” See, mida ta ei taha ja mida ta on BBC -s kõige rohkem vältinud, on aruandlus „kampaaniaga, arvamusliku objektiiviga”.

See kampaaniaobjektiiv ei ole alati parteipoliitiline. BBC juhid soovivad rõhutada tasakaalu muutust pärast Davie saabumist ettevõtte veebisaidile. Viimastel aastatel „oleme potentsiaalselt üsna raskesse kohta triivinud”, ütleb uudistetoimetuse võtmeisik. Ettevõtet süüdistati „teatud sotsiaalsete teemade päevakavade võtmises”, mis uudiste toimetajate arvates kõnetasid vaid killukest Suurbritannia elanikkonda. Juhid soovivad, et "keegi Liverpooli majas istuv" tunneks end BBC esindatuna noorema Londoni-keskse publikuna, keda motiveerib identiteedipoliitika. See keskendub erapooletusele lähenemise võimalike vigade asemel.

Kampaaniaobjektiivi kasutusele võttev reporter ei pruugi siiski olla BBC kajastamise peamine oht. Kuigi korporatsioon peab vältima tunnustatud poliitilistele aktivistidele kantsli andmist, väidavad paljud vaatlejad, et BBC hierarhia ei tunnista mõnede kõige võimekamate reporterite puudusi. BBC juhtide jaoks on oluline reporteri kavatsus. Kuid erapooletust on võimalik tõsiselt taotleda ja sellegipoolest eksida. "Nii sageli on BBC lihtsalt valitsuse häälekandja," ütleb juhtiv uudistejuht. "Kui inimesed ütlevad, et BBC on vasak- või parempoolne, siis on palju rohkem, et nad ei julge selle päeva valitsusele vastu seista."

Teine tööstusharu rivaal arvab, et BBC poliitilisel meeskonnal on hirm "toidava käe hammustamisel". Toimetaja arvab, et see on ekslik: BBC on poliitiliselt palju võimsam, kui ta aru saab. See on alati esimene väljund, mis valitakse igal valitsuse pressikonverentsil. Craig Oliver, kirjeldades oma aega Downing Streeti kommunikatsioonidirektorina, ütleb mulle, et „BBC oli kümneid kordi riigi oluline meediaasutus. Kui te ei teatanud asjadest nii, nagu soovite, olete hätta sattunud. ”

Kui tõstatasin koos BBC eetrisse kuuluva BBC toimetajaga alates 2015. aastast BBC poliitilise toimetaja Laura Kuenssbergi rolli, kiitsid nad tema reportaaži „otse keskelt”. Kuenssberg on vaieldamatult vaba kampaaniaobjektiivist. Kuid teised vaatlejad arvavad, et tema kalduvus teatada Downing Streeti uudistest ilma piisava kontekstita võib anda poliitilistele aktivistidele - nagu Cummings - ajal, mil ta oli 10. kohal, platvormi desinformatsiooni levitamiseks.

2019. aasta detsembris toimunud valimiste ajal oli Kuenssberg üks paljudest ajakirjanikest, kes jagas neile pahauskselt edastatud lugu - tõenäoliselt ajakirjandusmeeskond nr 10, mida juhtisid sel ajal Cummings ja Lee Cain, Johnsoni toonane pressijuht. Kui lugu, mis väitis, et leiboristide aktivist oli löönud tori nõunikule rusikaid, osutus valeks, vastas Kuenssberg Twitteris: „Mul on hea meel vabandada [sic] varasema segaduse pärast löögi osas, mis polnud löök.”

Juhtum ei muutnud Kuenssbergi kalduvust esitada oma Twitteri kontol üksikute allikate seisukohti. Kui uudis Cummingsi Durhami sulgemisreisist möödunud aasta mais tuli, reageeris Kuenssberg Twitteris loole kiiresti, vaadates ühte valitsusallikat, kes võis olla Cummings. (Kui Cummings hiljem 10. kohalt välja sunniti, avaldas ta uudise Kuenssbergi Twitteri konto kaudu, ei vaidlustanud ta tema tõestamata väidet, et ta lahkus meelsasti.)


Juhtiv daam: BBC poliitiline toimetaja Laura Kuenssberg koos Boris Johnsoniga. Krediit: Chip Somodevilla/Getty Images

"Allikas" kinnitas Kuenssbergile, et Durhami reis oli "juhiste piires" - "nad nõuavad, et ei rikutaks sulgemist", teatas BBC poliitiline toimetaja talle toona 1,2 miljonile jälgijale ilma tema enda kommentaarideta. Kui Kuenssberg ei paku oma hankimisele tagasilükkamist ega analüüsi, võib ta kahtlemata riskida tahtlikult ebatäpsete briifingute seadustamisega - seda ohtu ta ei pea oluliseks.

Twitterist on saanud paljuski uudistetööstuse esirinnas. Reporteri säutsud võivad määratleda BBC kajastust, eriti Kuenssbergist, kellel on 25 korda rohkem jälgijaid kui tema asetäitjal. Liiga palju BBC ajakirjanikke, ütleb BBC News 2000 -ndate aastate alguses juht Richard Sambrook, arvab jätkuvalt, et sotsiaalmeedia on “veidi lõbus ja mitteametlik asi”. Tegelikult on see tema sõnul „sellest kaugel. See on väga tõsine ja sageli mürgine suhtluskanal. ”

Erapooletuse passiivse lähenemise riske võimendatakse Twitteris, kuid hinnapakkumiste kommenteerimata kandmisel on oma lõksud, olenemata meediast. Rivaalitsev uudistejuht, kes kardab BBC -d liiga sageli, lubab valitsust, on selle praktika suhtes karm. "Eksklusiivne," ütlevad nad, "on lugu, mille sa ise said, mitte midagi, mida poliitik sulle andis. Saate selle läbi ajakirjanduslike ettevõtmiste kaudu, mitte teile kell 22 saadetud teksti kaudu. ”

Kuenssberg täidab suurt ja olulist rolli, mille rivaalide töötajad võivad raskeks pidada. Kuigi BBC-s meeldib ta paljudele isiklikult, on mitme eetris toimuva toimetaja seas tunne, et Millbank-tema poliitiline meeskond-võib kohati teiste edasiandmist alahinnata, kusjuures üks reporter kirjeldab Millbanki kinnipidamist uudistest "pahelaadsena".

Davie ja teised uudistejuhid on rääkinud oma kõrgeimate ajakirjanike mõjuvõimu suurendamisest, kuid teised juhtivad ajakirjanikud pole kindlad, kui suur mänguruum neil on faktide üle otsustamiseks. Varem said nad sellest teada alles tagantjärele. Eelmise aasta mais teatas korporatsiooni juhtiv päevakaja Emily Maitlis Cummingsi sulgemisreisist ja kirjeldas teda kui valitsuse reeglite rikkumist. Pärast reaktsioonide tulva keeldus BBC temast Uudisteõhtu otsuse järgmisel päeval avalduses. Maitlise julge sõnastus oli vaieldamatult õigustatud: sel nädalal leiti ühes küsitluses, et 80 protsenti brittidest nõustus, et Cummings rikkus sulgemisreegleid, võrreldes 9 protsendiga, kes seda ei teinud.

Kuid vahejuhtum ei ole selle üksikasjade jaoks oluline, see on oluline selle jaoks, mida see paljastas. Kui ma rääkisin BBC Newsi vanemjuhiga, leppisid nad kokku, et kogenud BBC ajakirjanikud peaksid tundma end volitusega „lugu välja kutsuda. Mitte anda isiklikku vaadet, vaid öelda, et see pole lihtsalt õige. See ei ole erapooletuse rikkumine, see on lugu. " Kuid Maitlise juhtumit avalikult kohtudes BBC juhid on mulle öelnud, et nad on heidutanud ajakirjanikke otsekohesusest.

1985. aastal intervjueeris BBC Robin Dayt. Day oli kolm aastakümmet surunud poliitikuid võluvas ja nõudlikus stiilis, mis muutis ümber BBC erapooletuse. Erapooletus, selgitas Day, oli 1955. aastal, vahetult enne BBC -ga liitumist, olnud “passiivne kontseptsioon”. "Sa ei solvanud kumbagi osapoolt," ütles ta, "sa tegid seda lihtsalt otse keskel." Day uskus teistsugusesse mudelisse, milles ta võrdles oma rolli kohtuniku omaga. Sellest ei piisanud, kui öelda: „See mees ütleb seda, see mees ütleb seda,” ütles ta, tunnistades vale ekvivalentsuse vigu. "Peate ütlema:" Aga mis on selle asja tõde? "" See oli ajakirjaniku privilegeeritud juurdepääsu hinnale.

"Ükski poliitik ei saa endale lubada kogu tõe rääkimist," märkis BBC poliitiline toimetaja 1982-1991 John Cole oma intervjuus BBC -le 1996. aastal. "Nii et teie ülesanne on kaevata pinna alla ja leida välja, mis toimub. "

Kui ma panin need lähenemisviisid uuele peadirektorile Tim Daviele, ei näinud ta nende ja tema poliitilise meeskonna vahel mingit lõhet. Kriitika, mille on esitanud mõned tema enda töötajad, teised selles valdkonnas ja BBC enda reguleerija, ei ole veel korporatsiooni tipus kõlanud. Davie nõustus, et "see oleks meile kahjulik, kui erapooletus muutuks passiivseks". Ta soovib "erapooletust tugevate toimetustoimikutega" ja arvab, et seda teeb Laura Kuenssberg, kes toetab BBC -d.

Need, kes soovivad autoriteetsemat BBC -d, ei saa seda tõenäoliselt. 1977. aastal kõnelenud Clive James pakkus BBC -le valemit, mida paljud soovivad nüüd uuesti näha: „Te ütlete valitsusele, kust see välja tuleb, [ja] ütlete oma ringhäälinguorganisatsioonidele, mida nad saavad teha ja mida mitte.” James'i nõudmine - "ma tahaksin näha, et BBC saaks oma veendumuste julguse tagasi" - kajastub tänapäeval.

Kuid nagu Ofcom eelmisel aastal märkis, väldivad vaatajad üha enam ruume ja saateid, kus nende ideed vaidlustatakse. Kõik BBC kartmatud reportaažid riskivad erinevate poliitiliste leeride võõrandamisega. Pärast Panoraam, kauaaegne uurimisprogramm, uuris 2019. aastal Jeremy Corbyni juhtimisel tööerakonna antisemitismi, oli BBC-le toetus vasakpoolsete valijate seas aasta hiljem oluliselt langenud.

See on BBC seotus. Ettevõte on õnnelik, et teda juhib nüüd osav operaator Tim Davies, kes teab seda seestpoolt ja on seni rahustanud poliitilisi laagreid, mida BBC peab võluma. Suurem oht ​​BBC -le on aga see, et erapooletu püüdlus erapooletuks võib olla maailmas, mis soovib tugevamat narratiivi ja julgemat arvamust, kohatu.

BBC tegutseb närvilise reaalsuse all vaenulikus, polariseeritud uudiste keskkonnas. Kui selle ajakirjanikud püüavad olla julgemad, on see, mida üks inimene julgeks peab, teisele midagi muud kui erapoolik. Ja kui selle ajakirjanikud väldivad vaidlusi üldse, võib avalikkus pandeemiast edasi liikudes lihtsalt pöörduda uudisteväljaannete poole, mis pakuvad maailma erksamaid kujutisi. See on oht mitte ainult BBC -le, vaid ka Suurbritanniale endale.

Harry Lambert on ajakirja erikorrespondent Uus riigimees. Ta säutsub aadressil @harrytlambert.


Lord Mountbatten ja aposs Väimees soovitab telesaateid

Kuninganna Elizabeth II ja prints Philip lendavad tagasi Yorkshire'i visiidilt kuninganna ja apossilennuga, fotol, mis on tehtud dokumentaalfilmi filmimisel ja aposRoyal Family. & Apos

Bettmanni arhiiv/Getty Images

See oli kuninganna nõbu Lord Mountbatteni väimees Lord Brabourne, kes soovitas kasutada televisiooni vahendusel, et anda kuninganna subjektidele tema isiksustunne. 1960. aastateks olid ajad kiiresti muutumas ning häbelikku, kohusetundlikku kuningannat ja tema noort perekonda peeti üha ebaolulisemaks. Brabourne'i soovitatud telesaade võiks tutvustada Briti teemasid ka 21-aastasele prints Charlesile, enne kui ta investeerib Walesi printsiks.  

Palace'i pressiametniku William Heseltine'i tungival soovil, kes oli veendunud, et kuninglikust perekonnast inimliku vaate pakkumine tugevdab monarhiat, nõustus prints Philip. Kuninganna andis ettevaatlikult oma nõusoleku, samas kui teised pereliikmed polnud pardal.

“I ei meeldinud kunagi ideele & aposRoyal Family, & apos arvasin, et see on mäda mõte, ” meenutas printsess Anne hiljem, vastavalt 2015. aasta raamatus toodud andmetele,  Kuninganna Elizabeth II ja kuninglik perekond. “Tähelepanu, mis oli lapsepõlvest saadik ühele tähelepanu juhtinud, ei vajanud sa lihtsalt rohkem. ”  

Aga Mountbatteni laager võitis päeva ja filmimine algas 1968. Richard Cawston, BBC dokumentaalfilmi üksuse juht, pandi kuninglike isikute tulistamise juurde tööl ja mängul. Kuude jooksul tulistas ta Buckinghami palees, Windsori lossis, kuninglikul jahtil, kuninglikul rongil ja isegi kuninganna armastatud Balmorali lossis Šotimaal 43 tundi kirjutamata materjali.

Arusaadavalt oli kuninglikul perekonnal raske kohaneda meeskonna kohalolekuga nende isiklikus ruumis. Peter Conradi kirjutab oma raamatus 2012. Suured ellujääjad: Kuidas monarhia jõudis kahekümne esimese sajandini, et filmipäeval Balmoralis napsas Philip meeskonnale ja “Page oma veriste kaameratega kuningannast eemale! ”  


Need dokumentaalfilmid toovad esile viisid, kuidas must ajalugu on Suurbritanniat kujundanud ja rikastanud, puudutades kõike alates spordist kuni muusika ja LGBTQ kultuurini.

    (Netflix UK)
  • Black & amp British: Unustatud ajalugu (BBC Two, pole enam täielikult saadaval, vaadake klippe siit)
  • Must elule: musta kohaloleku ümbermõtestamine Briti ajaloos (BBC, pole täielikult saadaval, vaadake klippe siit) (BFI)
  • Suurbritannia must minevik(Audio, BBC helid) (Audio, BBC World Service) (Audio, BBC World Service)
  • Kodukäik: lühifilm Ajamust(BFI)
  • Tänav 66(Vimeo)
  • Mäletamata - Suurbritannia unustatud sõjakangelased(Kanal 4)

"Meie kuuenädalane võtteaeg on viimases filmis kaheksa minutit"

Silverback filmid

Fakte vulkaanist

  • Kogu meie planeedi pinnal on üle 1500 aktiivse vulkaani.
  • Hawaiil asuv Kilauea on planeedi kõige aktiivsem vulkaan.
  • Vulkaanid on tuntud kui meie planeedi arhitektid: rohkem kui 80% Maa pinnast on tingitud sulanud südamikust lõhkenud magmast.
  • Vulkaanilised saared moodustavad vaid 5% planeedi maast, kuid seal elab ligi 20% selle liikidest.
  • 250 miljonit aastat tagasi oli planeedi atmosfääri muutus, mille põhjustas vulkaaniline tegevus, maailma suurima massilise väljasuremise taga.
  • Tänapäeval on inimkond tulnud uut tüüpi super vulkaaniks. Igal aastal eraldab inimtegevus 60 korda rohkem süsinikku kui kõik meie planeedi vulkaanid kokku.

& quot; Alati on asju, mis kukuvad maha, kuid see on võtete kollektiiv, mis on oluline. See eristabki filmi teie pildist seinal - seal, kus soovite, et üks pilt oleks täiesti täiuslik. Film on palju enamat.

& quot; Paljud filmid ei tee lõplikku lõiku, kuid see on osa protsessist. Digitehnoloogia üks puudusi on see, et enamik inimesi arvab, et saate lihtsalt kõike tulistada ja enam mitte mõelda, kuid see võib põhjustada tohutu hulga ülevõtmisi ja toimetajatel on probleeme õigete võtete leidmisega, kuna need on materjaliga küllastunud.

& quot Sellepärast muutub enese toimetamine nii oluliseks. Kui mõtlete pildistamisele, saate redigeerimisel palju aega kokku hoida. Mind teenivad selles osas hästi, sest varem pildistasin filmis ja enne salvestusnupu vajutamist peate filmiga tõsiselt mõtlema.

& quot; Meie kuue nädala pikkune võtteaeg lõppes viimases filmis kaheksa minutini, mis on omamoodi erakordne. See on tegelikult väga hea, tavaliselt kulub kasutatud kaadrite puhul minut-nädal. "


Vaata videot: Cómo se convirtió George Soros en objeto de odio de la ultraderecha? Documental BBC